close
دانلود آهنگ جدید
ثبت شرکت - 2
loading...

ثبت شرکت

ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد

zz بازدید : 27 چهارشنبه 13 آذر 1398 نظرات ()

 

به موجب تعاریف بین المللی، منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غیربندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیت های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات زاید ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می نماید.

ایران هشت منطقه آزاد تجاری و صنعتی دارد که عبارت است از :

کیش، قشم ، چابهار ، ارند، بندر انزلی ، سلفچگان ، ماکو ، ارس

مناطق آزاد با مناطق داخلی تفاوت هایی دارد. به گونه ای که این مناطق از برخی قوانین داخلی کشور تبعیت نمی کنند و خود قوانین مجزای دیگری دارند که البته این قوانین بسیار ساده تر از قوانین داخلی هستند. در واقع ، این امکانات و تسهیلات قانونی مشوق های سرمایه گذاری های اقتصادی و زیر بنایی برای حضور فعالان اقتصادی در مناطق آزاد به شمار می آیند تا با بهره گیری از مزایایی چون تسریع فرایندهای واردات و صادرات ، با جذب سرمایه گذاری های خارجی و انتقال فناوری  به توسعه سرزمین اصلی کمک  نمایند.

از جمله مهم ترین مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد عبارتند از :

1. مالکیت خارجی 100%

2. معافیت از مالیات برای هرگونه فعالیت اقتصادی به مدت 20 سال

3. نبود تشریفات اداری و ارزی

4. وجود قوانین ساده برای انجام امورات

5. بخشودگی سود و عوارض  گمرکی

6. تسهیل و تسریع در امر واردات و صادرات

7. تسریع در انتقال فن آوری

8. حمایت قانونی و تضمین سرمایه گذاری خارجی

9. انعطاف در خدمات پولی و بانکی

10. انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد در ایران یا کشورهای دیگر بدون هیچ گونه محدودیت

11. معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی

12. عدم وجود تشریفات دشوار برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا

13. گستردگی و تنوع خدمات بانکی و بیمه ای در بخش خصوصی دولتی

14. سهولت در انجام معاملات ارزی

15. سهولت در ثبت شرکت ها و موسسات صنعتی و فرهنگی

16. عدم وجود مقررات سخت برای ورود کالاهای مجاز

همچنین در مناطق آزاد برای تمامی اتباع داخلی و خارجی خرید و فروش کالا امکان پذیر است.

وفق ماده ی 7 ضوابط ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و مصنوعی در مناطق آزاد برای ثبت هر شرکت با موسسه باید مدارک مشروحه ذیل ارائه گردد:

1- اظهارنامه ی ثبت

2- اساسنامه ی شرکت

3- صورتجلسه ی مجمع عمومی موسسین

4- صورتجلسه ی اولین جلسه ی هیات مدیره

5- گواهی بانکی از یکی از بانک های منطقه ی معینی بر تودیع حداقل 35% سرمایه ی نقدی

6- مجوز فعالیت در منطقه ی صادره  توسط سازمان منطقه ی آزاد ذی ربط

این مدارک مربوط به ثبت شرکت ایرانی است، ولی برای ثبت شعبه یا نمایندگی یک شرکت خارجی طبق ماده ی 8 ضوابط ثبت شرکت ها اطلاعات و مدارک بیشتری باید ارائه شود،از جمله:

1- تعیین نوع شرکت و موضوع فعالیت آن

2- مرجع ثبت شرکت مادر و شماره ی ثبت

3- معرفی نمایندگان شعبه برای دریافت ابلاغیه ها و اخطاریه ها

4- معرفی سایر شعب یا نمایندگی های شرکت در ایران

5- تعیین تابعیت شرکت

کلیه ی مدارک تسلیمی شرکت خارجی باید به زبان فارسی ترجمه ی رسمی شده باشد و حکم نمایندگی فرد مورد نظر برای تسلیم تقاضای ثبت شعبه باید به تصدیق نمایندگی ایران در کشور متبوع شرکت رسیده باشد.

شرکت تضامنی چیست ؟

zz بازدید : 28 سه شنبه 12 آذر 1398 نظرات ()

 

شرکت تضامنی شرکتی است که در تحت اسم مخصوصی برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود ، اگر دارایی شرکت برای تادیه ی تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکاء برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث کان لم یکن خواهد بود. (  ماده 116 قانون تجارت مصوب 1311).

ضامن در لغت به معنای کفیل و ضامن یکدیگر شدن آمده است. تضامن نوعی شرکت یا تعهد است بین چند تن که بستانکار می باشند و صاحب حق می تواند تمام طلب یا حق خود را از هر یک از آن ها که خواسته باشد مطالبه و دریافت کند. از نظر تاریخی این شرکت دارای سابقه طولانی است که از حقوق روم اقتباس شده به ویژه در قرون وسطی به شکل فعلی در اروپا رواج یافته است و تقریباَ در نظام حقوقی همه کشورها وجود دارد. شیوه های اداره آن بسیار ساده و بسیط است . از همین رو برای تشکیل شرکت هایی با تعداد زیادی از شرکاء مناسب نیست همچنین در این شرکت همه شرکاء در قبال کلیه دیون شرکت مسئول هستند . بنابراین برای شرکاء قالب مطمئنی نیست اما برای معامله کنندگان با شرکت مطمئن ترین قالب است.

در این شرکت ها دو خصیصه قابل توجه است اول این که حدود مسئولیت شرکاء از میزان سرمایه آن ها فراتر می رود . ثانیاَ شرکاء در صورت ناتوانی شرکت های تضامنی از پرداخت دیون خود محکوم به تادیه بدهکاری های شرکت از محل دارایی شخص خویش خواهند گردید.

شرکت تضامنی کامل ترین نوع از شرکت های اشخاص است و کلیه اشخاص مسئول تعهدات شرکت می باشند. چه در انجام معامله شخصاَ مداخله داشته باشند یا نداشته باشند. بنابراین این نوع شرکت بین اشخاصی تشکیل می شود که با یکدیگر آشنایی کامل داشته و یا از یک خانواده باشند.

 

نام شرکت تضامنی

در اسم شرکت تضامنی باید عبارت ( شرکت تضامنی ) و لااقل اسم یک نفر از شرکاء ذکر شود. در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکاء نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است عبارتی از قبیل ( و شرکاء ) یا ( و برادران ) قید شود. ( ماده 117 قانون تجارت )

ماده اخیر، در واقع یکی ازخصایص ویژه شرکت تضامنی را بیان می کند که در آن، شرکا ” تحت نام جمعی” متعهد می شوند.

قانون گذار با اعلام اینکه اسم شرکت می تواند مشتمل بر اسامی کلیه شرکای تضامنی باشد، بر اهمیت مسئولیت جمعی شرکای این نوع شرکت تاکید کرده است. ذکر نام شرکاء در شرکت تضامنی از این لحاظ اهمیت دارد که معرف اشخاصی است که ضامن تعهدات شرکت می باشند هر قدر اعتبار اشخاص زیادتر باشد اعتبار شرکت نیز به همان نسبت بهتر خواهد بود ولی چون قید اسامی تمامی شرکا به ویژه وقتی که عده آن ها زیاد است، امکان ندارد در عمل اسم شرکت های تضامنی فقط از نام یکی از شرکا تشکیل می شود و بعد از آن، عبارات “و شرکا”، “و برادران” و امثال آن ذکر می گردد.

 

اداره شرکت تضامنی

ماده 120 قانون تجارت اداره شرکت را منوط به انتخاب لااقل یک نفر نموده است و مقرر می دارد :

” در شرکت تضامنی شرکاء باید لااقل یک نفر از میان خود یا از خارج به سمت مدیر عاملی معین نمایند “.

در قانون ایران انتخاب مدیر در شرکت های تضامنی آن چنان دارای اهمیت است که عدم تعیین مدیر اعم از این که از میان شرکاء باشد یا از خارج از شرکاء به منزله عدم شروع کار شرکت است یعنی حتماَ باید مدیر یا مدیرانی تعیین شوند تا شرکت مبادرت به اعمال حقوقی نمایند.

قانونگذار در مورد شرایط مدیر و مدت مدیریت و موارد عزل و استعفاء مدیر مقرراتی معین نکرده است. بدیهی است در چنین وضعیتی مقررات پیش بینی شده در اساسنامه و شرکت نامه اعمال می شوند و اگر در اسناد مذکور در این باره ارائه طریق نشده باشد توافق کلیه شرکاء برای انتخاب مدیر یا مدیران و حدود اختیارات آنان لازم الاجرا است. بنابراین اداره شرکت با مدیر یا مدیرانی است که توسط شرکاء ضامن انتخاب شده است و اختیارات لازم به آن ها اعطاء گردیده است و مدیران موظف هستند در حدود اختیاراتی که به ایشان محول شده است به امور تجاری بپردازند و اگر در این راستا قصور یا بی مبالاتی نمایند در حدود اختیار داده شده مسئول جبران خسارت خواهند بود و چنانچه معاملاتی خارج از اختیارات خود انجام دهد در مقابل اشخاص ثالث مسئول است.

به هر حال مدیران شرکت نماینده شرکت بوده و به نام و حساب شرکت می توانند معاملاتی نموده و تعهداتی قبول کنند و نمایندگی شرکت را در نزد کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی دارا می باشند ولی از آن جا که با سمت نمایندگی شرکت از شخصیت خود عدول نمی نمایند باید در مواردی که به نام شرکت عمل می کنند سمت خود را تصریح کنند تا بین تعهدات شخصی آنان و تعهدات شرکت اشتباهی حاصل نشود.

چرا شرکت ثبت کنیم ؟

zz بازدید : 66 سه شنبه 12 آذر 1398 نظرات ()

 

 

شرکت تجاری ، شکل تحول یافته شرکت مدنی است. وجه بارز این تحول آن است که شرکت تجاری شخصیت حقوقی مستقلی از شرکای آن می یابد. علیرغم فواید بسیار شخصیت حقوقی شرکت تجاری برای شرکا و اشخاص ثالث، خطرات مهمی نیز برای اشخاص ثالث متصور است . از همین روست که توافق شرکت برای تولد شرکت تجاری کافی نیست و مقنن ، تشریفات متعددی را برای تولد شخصیت حقوقی ناشی از توافق شرکا در نظر گرفته است که ثبت آن در مرجع ثبت شرکت ها ، از جمله آن هاست.

ثبت شرکت به عنوان اقدام نهایی در تاسیس شرکت به شمار می رود.با توجه به ماده ی 95 قانون تجارت که ثبت کلیه ی شرکت های تجاری را الزامی دانسته ، ثبت شرکت کامل کننده ی همه ی شرایط تشکیل و از جمله شرایط شکلی است. لذا ، هر گاه یکی از شرکت های تجارتی، مراحل ثبت شرکت را طی ننمایند و به ثبت نرسد رسمیت نداشته و بلکه بر خلاف قانون بوده و مراجع ذیصلاح می توانند از انجام فعالیت های آن جلوگیری نمایند.

با اجرای مقررات ثبت شرکت ها نتایج ذیل حاصل می شود:

1- شرکت بعنوان یک شخص قانونی واجد حقوق و تکالیف معرفی و شناخته می شود.

2- می تواند منشاء آثار و اعمال و مصدر معاملات و روابط مالی و اقتصادی بشود.

3- شرکاء و تشکیل دهندگان اطمینان و فراغت خاطر از رسمیت شرکت و مسئولیت اداره کنندگان و سایر نتایج حاصله از اعمال شرکت پیدا می کنند.

4- افراد دیگر و معامله کنندگان از وضع شرکت اطلاع پیدا می کنند و با اتکاء به رسمیت آن می توانند با آسودگی خیال روابط مالی و اقتصادی با شرکت برقرار دارند. در واقع ،  نفع اشخاص ثالث نیز در این است تا شرکت به ثبت برسد، چه در این صورت ، این اشخاص می توانند با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها ، از میزان مسئولیت شرکا ، نوع شرکت و اقامتگاه آن آگاه شوند.

5- رسمیت اساسنامه و شرکتنامه و سایر اسناد شرکت تسجیل می گردد و مثل اسناد عادی در معرض ایراد و تزلزل نیست.

6- قاعده الزامی بودن ثبت شرکت ها به دولت امکان می دهد که تحقیقات و رسیدگی های دقیقی نسبت به مقدمات تشکیل و کیفیت بوجود آمدن شرکت انجام گردد تا از تشکیل شرکت هایی که مقررات را رعایت نکرده اند جلوگیری به عمل آید.

7- در موقع انحلال یا ورشکستگی با مقررات خاصی به وضع مالی شرکت رسیدگی می شود.

مضاف بر موارد فوق، ثبت شرکت امتیازات و مزایای بسیاری را به همراه دارد که از جمله ی این امتیازات، می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

_ امتیازات اعتبارات وام تسهیلات

_ با ثبت یک مجموعه می توانید از امکانات بیمه برای خود و کارمندانتان استفاده نمایید.

_ اخذ و اعطای نمایندگی رسمی

_ دریافت جوازها

_ امکان تبلیغات گسترده و پر بازده

_ بهره مندی از معافیت های دارایی با توجه به نوع فعالیت

_ امکان شرکت در مناقصات و مزایدات رسمی

_ امکان ورود به عرصه های بین المللی

در انتها ، لازم به توضیح است ثبت شرکت ها در تهران در اداره ای به نام ” اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ” انجام می شود که یکی از دوایر اداره کل ثبت اسناد و املاک است. در خارج از تهران ، به موجب ماده 2 نظامنامه قانون تجارت وزارت عدلیه ( مصوب 1311) ، ثبت شرکت در اداره ثبت اسناد مرکز اصلی شرکت به عمل می آید. در نقاطی که اداره یا دایره شعب ثبت اسناد وجود نداشته باشد، ثبت شرکت در دفتر اسناد رسمی و اگر دفتر اسناد رسمی، هم نباشد ، در دفتر دادگاه محل انجام خواهد گرفت. در صورت اخیر، شرکت باید در ظرف سه ماه از تاریخ تاسیس اداره یا دایره یا شعبه ثبت اسناد در محل استقرار دادگاه ، خود را در دفتر ثبت اسناد به ثبت برساند.

اقسام ورشکستگی

zz بازدید : 63 یکشنبه 10 آذر 1398 نظرات ()

 

ورشکستگی به طور کلی بر سه قسم است :

1- ورشکستگی عادی

2- ورشکستگی به تقصیر

 

3- ورشکستگی به تقلب

که درباره هر یک توضیحات مختصری داده می شود.

اول- ورشکستگی عادی

در مواقعی که تاجر به طور عادی و معمولی به تجارت مشغول وده لیکن به واسطه حوادث و عوامل غیرمترقبه و غیرقابل پیش بینی مانند جنگ ، بحران های اقتصادی ، کاهش ارز، تمام یا بخش عظیمی از سرمایه وی از بین برود. و او هیچگونه عملی برخلاف قوانین و عرف تجارت انجام نداده باشد و مرتکب خطا و تقلب و تقصیر هم نشده باشد و به دلایل موجه و قابل قبول از پرداخت بدهی خود عاجز گردد. در چنین صورتی برابر قوانین به وضعیت دارایی او رسیدگی می گردد. لیکن دارای مجازاتی نمی باشد. به این نوع ورشکستگی ورشکستگی عادی گفته می شود.

دوم – ورشکستگی به تقصیر

در حقیقت به واسطه خطا و مسامحه و اقداماتی است که در نتیجه آن ها تقصیر تاجر محرز و مسلم می گردد و درباره ورشکستگی به تقصیر ماده 541 قانون تجارت مواردی را بیان نموده که با توجه به آن و مواد بعدی می توان تاجر را ورشکسته به تقصیر دانست :

1- در صورتی که اعلام گردد مخارج تاجر اعم از شخصی یا مخارج خانه وی در مواردی عادی و معمولی از عایدی وی بیشتر بوده، به این معنا که تاجر بدون رعایت و در نظر گرفتن درآمد خود نبادرت به دلخرجی نموده باشد.

2- چنانچه معلوم گردد که تاجر مبالغ هنگفتی از سرمایه خود را صرف اموری نموده که واهی بوده و نفع وی فقط منوط به امور اتفاقی است چنین معامله ای در عرف تجارت موهوم نامیده شده و عقلایی و منطقی نمی باشد.

3- هر گاه تاجر به منظور به تاخیر انداختن ورشکستگی خود اجناسی را بیشتر از قیمت روز خریداری نماید و یا اینکه اموالی را به کمتر از قیمت روز بفروشد.

4- در صورتی که به قصد تاخیر انداختن ورشکستگی خود از طریق صدور برات یا استقراض تحصیل وجهی نماید به طوری که در عرف تجارت دور از صرفه باشد.

5- در صورتی که پس از تاریخ توقف یکی از طلبکارها را بر سایرین مقدم دانسته و طلب او را پرداخت کرده باشد.

6- چنانچه به حساب دیگری بدون اینکه عوض یا جنسی دریافت داشته، تعهداتی نموده باشد که با توجه به وضعیت مالی او فوق العاده باشد.

7- در صورتی که عملیات بازرگانی او دچار توقف گردیده ولی در ظرف سه روز از تاریخ وقفه ای که در پرداخت دیون و تعهدات وی به عمل آمده، توقف خود را به همراه حساب دارایی و اموال به دفتر دادگاه نداده باشد.

الف : مجازات تاجر ورشکسته

به تاجری که با توجه به موارد مزبور ورشکست شده باشد، ورشکسته به تقصیر می گویند و برای تاجر ورشکسته به تقصیر قانون مجازاتی تعیین نموده است که بین 6 ماه تا 3 سال حبس می باشد. همچنانکه ماده 543 قانون تجارت می گوید :

( ورشکستگی به تقصیر جنحه محسوب و مجازات آن از 6 ماه تا 3 سال حبس تادیبی است ).

لازم به ذکر است که در حال حاضر مجازات جنحه ای وجود ندارد زیرا در سنوات قبل از انقلاب مجازات ها تقسیم شده بود به :

1- خلاف

2- جنحه

3- جنایت

لیکن در حال حاضر این تقسیم بندی منسوخ می باشد و مجازات ها در قوانین مجازات اسلامی به شرح ذیل تقسیم گردیده است :

1) حدود

2) قصاص

3) دیات

4) تعزیرات

5) مجازات های بازدارنده

به این ترتیب برابر قانون مجازات اسلامی کلیه حبس ها تعزیری است و حبس جنحه ای و تادیبی و خلافی و یا جنایی اعمال نمی گردد و مجازات ورشکسته به تقصیر برابر ماده 671 قانون تعزیرات از 6 ماه تا دو سال حبس می باشد.

ب: رسیدگی به جرم تاجر ورشکسته به تقصیر

با توجه به اینکه ورشکستگی به تقصیر جرم می باشد رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه های کیفری می باشد. همان طور ماده 544 قانون تجارت می گوید :

( رسیدگی به جرم فوق برحسب تقاضای مدیر تصفیه یا هر یک از طلبکارها یا تعقیب مدعی العموم در محکمه جنحه به عمل می آید ).

برابر ماده مزبور رسیدگی به جرم تاجر ورشکسته به تقصیر با تقاضای افراد مشروحه زیر به عمل می آید :

1- مدیر تصفیه که قائم مقام تاجر است با تصویب اکثریت طلبکاران حاضر.

2- بنا به درخواست هر یک از طلبکارها که ذینفع می باشند.

3- با تعقیب مدعی العموم ( دادستان ) که نماینده عموم مردم می باشد و به موجب قانون در جرائم عمومی و در مواردی که قانون تصریح نموده است، حق تعقیب مجرمین را دارد.

4- رسیدگی به جرم مزبور در دادگاه های جنحه انجام می گیرد. لازم به توضیح است که در حال حاضر دادگاه های جنحه نیز وجود ندارد زیرا قبل از انقلاب دادگاه های کیفری به ترتیب ذیل تقسیم گردیده بود :

1- دادگاه خلاف

2- دادگاه جنحه

3- دادگاه های جنایی

لیکن به موجب قوانین آیین دادرسی کیفری سال 1368 دادگاه های مزبور منحل گردید. و و انقلاب، دادگاه های عمومی به این موضوع رسیدگی می نمایند.

سوم – ورشکستکی به تقلب

ورشکستگی به تقلب در حقیقت در نتیجه یک سلسله اعمالی است که به موجب قانون جرم شناخته شده است از قبیل :

1- تاجر قسمتی از دارایی خود را مخفی نموده باشد.

2- معاملات صوری و ظاهری و ساختگی انجام داده باشد.

3- به طور غیرواقعی خود را مدیون قلمداد کرده باشد.

4- به وسیله اسناد ساختگی و به طور تقلبی خود را مقروض قلمداد نموده باشد.

5- دفاتر و اسناد تجاری خود را مفقود نموده باشد.

طرق کاهش سرمایه شرکت سهامی

zz بازدید : 41 یکشنبه 10 آذر 1398 نظرات ()

 

 

تغییر در سرمایه شرکت به علت نوسانات اقتصادی و بحران های مالی ممکن است حاصل شود و ضرورتاَ ایجاب نماید که سرمایه اولیه شرکت افزایش نموده یا اینکه تقلیل و کاهش یابد و این در موردی است که گزارش هیئت مدیره مبتنی بر تغییر سرمایه شرکت اعم از کاهش یا افزایش بوده و بازرس یا بازرسان شرکت گزارش مزبور را تایید نمایند در این صورت برعهده مجمع عمومی فوق العاده است که درباره هر یک از موارد دوگانه یعنی افزایش و یا کاهش سرمایه تصمیم مقتضی اتخاذ نماید.

 

در مقالات قبلی به تشریح نحوه افزایش سرمایه شرکت پرداختیم، در این مطلب به بررسی طرق کاهش سرمایه شرکت می پردازیم. لازم به توضیح است ، در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در این رابطه می توانید با همکاران متعهد و کاردان ما در ثبت شرکت نیک تماس حاصل فرمایید .

طرق کاهش سرمایه شرکت سهامی :

در مورد کاهش سرمایه شرکت  مجمع عمومی فوق العاده می تواند تصمیم مقتضی اتخاذ نماید و کاهش سرمایه نیز به دو طریق امکان پذیر است .

1- طریقه اجباری

2- طریقه اختیاری

 

کاهش سرمایه به طریقه اجباری

برابر ماده 141 قانون تجارت هر گاه در اثر زیان های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از بین برود، هیئت مدیره مکلف است مجمع عمومی فوق العاده را دعوت نماید تا موضوع انحلال یا ابقاء شرکت را مورد بررسی قرار دهند. و در صورتیکه مجمع عمومی رای به انحلال شرکت مدهد می توانند سرمایه شرکت را به مبلغ سرمایه موجود کاهش دهند به این نوع کاهش سرمایه شرکت، طریق اجباری می گویند.

 

کاهش اختیاری سرمایه

ممکن است هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده پیشنهاد کاهش سرمایه را بدهد مجمع مذکور می تواند در این خصوص به طور اختیاری تصمیم به کاهش سرمایه شرکت بگیرد.

مشروط بر اینکه :

اولاَ : سرمایه شرکت از حداقل مقرر در ماده 5 کمتر نشود.

ثانیاَ : براساس کاهش سرمایه کاهش حقوق صاحبان سهام به طور تساوی باشد.

ثالثاَ : پیشنهاد هیئت مدیره مبنی بر کاهش سرمایه شرکت 45 روز قبل از تشکیل مجمع عمومی فوق العاده به بازرس یا بازرسان شرکت تسلیم شود.

رابعاَ : هیئت مدیره قبل از اقدام به کاهش اختیاری سرمایه باید مراتب را ظرف یک ماه در روزنامه هایی که آگهی های شرکت درج می گردد آگهی نماید.

خامساَ : هر یک از بستانکاران و یا دارندگان اوراق قرضه نسبت به کاهش سرمایه شرکت اعتراضی داشته باشند می توانند به دادگاه تقدیم نمایند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

ثبت شرکت نیک ، با بهره گیری از متخصصان مجرب و توانمند آماده ارائه ی خدمات به شما متقاضیان عزیز می باشد.

مفهوم سرمایه گذاری و مدارک و مراحل ثبت شرکت های سرمایه گذاری

zz بازدید : 42 چهارشنبه 06 آذر 1398 نظرات ()

 

• تعریف سرمایه‌گذاری :

سرمایه گذاری investment)) به معنی گذاشتن پول در چیزی با انتظار سود ازآن است. به طور دقیق تر سرمایه گذاری تعهد پول یا سرمایه برای خرید مالی وسایل یا دارائی های دیگر به منظور منفعت برگشت های سودمند و مفید در قالب بهره، سود سهام یا قدردانی از ارزش وسایل ( منافع سرمایه) است.

 

در علم مالی، سرمایه گذاری به این معنی است که فرد یک دارایی مالی نظیر سهام را می خرد و پیش بینی می کند که آن دارایی مالی در آینده سودآور خواهد بود و قیمتش افزایش خواهد داشت.

• در حوزه کلان اقتصاد :

هر آنچه که از تولید ناخالص داخلی پس از کسر مخارج خصوصی و دولتی و خالص صادرات باقی می ماند، سرمایه گذاری کل کشور را تشکیل می دهد.سرمایه گذاری کل از آن جهت اهمیت دارد که ظرفت های اقتصادی و اشتغال را توسعه می دهد منوط بر اینکه حجم آن از استهلاک سرمایه سالیانه کشور بیشتر باشد.

• در اقتصاد خرد (شرکت ها) :

مفهوم سرمایه گذاری در اقتصاد خرد و شرکت ها به معنای تامین سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه در شرکت ها و موسسات اقتصادی به منظور ایجاد یا توسعه کسب و کارها برای کسب سود بیشتر است.هر چه سرمایه یک شرکت بیشتر باشد، امکان توسعه فعالیت ها، کسب سهم بازار بیشتر برای آن موسسه فراهم تر خواهد بود.

• سرمایه گذاران، در گروه های مختلفی وجود دارند که در ذیل به ذکر آنها می پردازیم :

الف) اشخاص حقیقی

ب) اشخاص حقوقی ( به مراتب تاثیر بیشتری در بورس و اوراق بهادار دارند) برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

– شرکت های بیمه

– شرکت های کارگزاری

– بانکها

– شرکت های مادر

– شرکت های سرمایه گذاری

– صندوق های بازنشستگی

• شرکت سرمایه گذاری :

براساس قانون شرکت های سرمایه گذاری در آمریکا مصوب ۱۹۴۰؛ شرکت سرمایه گذاری یکی از انواع شرکت های سرمایه گذاری مدیریتی است با عنوان شرکت یا صندوق با سرمایه بسته (در مقابل صندوق با سرمایه متغیر).

• موضوع فعالیت شرکت های سرمایه گذاری :

حرفه اصلی و در واقع موضوع اصلی فعالیت در اساسنامه آن، سرمایه گذاری، سرمایه گذاری مجدد، تملک، نگهداری و یا معامله اوراق بهاداردر چارچوب قوانین و مقررات است.

این شرکت ها از نظر حقوقی به دو شکل سهامی خاص و عام تشکیل می شوند. حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت های سرمایه‌گذاری سهامی خاص مبلغ پنج میلیارد ریال و در شرکت های سهامی عام پنجاه میلیارد ریال می باشد.

• مدارک لازم جهت ثبت شرکت سرمایه گذاری :

– تصویر آگهی تاسیس یا تغییرات شرکت در روزنامه

– نام، تاریخ، محل و شماره ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها

– ارائه لیست کلیه شرکاء و میزان سهام آنها

– اعلام نمودن سرمایه

– تصویر مشخصات هیات مدیره و صاحبان امضای شرکت

– اساسنامه شرکت

– ارائه مدارک احراز شرایط تعیین شده در مجوز.

• مراحل دریافت مجوز تاسیس شرکت سرمایه گذاری :

_متقاضی ابتدا درخواست خود را مطابق فرم (تقاضای صدور تاسیس شرکت سرمایه گذاری) به همراه فرم (پرسشنامه مشخصات داوطلب سمت مدیر عاملی یا عضویت در هیات مدیره نهاد مالی) تکمیل شده توسط اعضای هیات مدیره و مدیر عامل پیشنهادی در آدرس  ) لینک معاونت نظارت بر نهادهای مالی /لینک شرکت سرمایه گذاری) برای مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار ارسال می کند.

_ سازمان پس از بررسی مدارک، در صورت تکمیل بودن و احراز شرایط لازم، موافقت خود را با تاسیس شرکت ابلاغ می نماید.

_ در صورت موافقت اصولی سازمان با تاسیس شرکت، شرکت ملزم است مدارک اعلام شده توسط سازمان را ظرف مهلت مقرر تکمیل نماید، پس از تکمیل مدارک مورد نظر، سازمان نامه ای مبنی بر اجازه تاسیس شرکت و ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها را صادر خواهد نمود.

_ پس از آن متقاضی باید طی مهلت مقرر شرکت را نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسانده و مستندات مربوطه را به سازمان ارائه دهد.

_ پس از ثبت نهاد مالی نزد مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، شرکت مدارک لازم را جهت ثبت نزد سازمان ارائه می نماید و در صورت احراز شرایط، مجوز فعالیت برای شرکت صادر می گردد.

ثبت شرکت تولید مجسمه

zz بازدید : 32 چهارشنبه 06 آذر 1398 نظرات ()

 

 

مجسمه یا تندیس پیکره ای است که اغلب با هدف یادآوری یا به نمایش گذاشتن وجود یک انسان، شیء ، حیوان یا واقعه ساخته می شود. مجسمه ها ممکن است به یادبود بزرگان تاریخ ساخته شوند همچون مجسمه فردوسی

 

با ثبت شرکت تولید مجسمه ، می توانید فعالیت خود را به طور رسمی و قانونی آغاز کنید و به آن اعتبار ببخشید. در ذیل به بررسی فرآیند ثبت شرکت مجسمه سازی می پردازیم.

 

فرآیند ثبت شرکت مجسمه سازی

از اقدامات اولیه برای راه اندازی و تاسیس شرکت تصمیم گیری برای تعیین موضوع شرکت می باشد. موضوع فعالیت هر شرکت که در بند ۲ اساسنامه آن قید می گردد، نشان دهنده هویت و اهدافی است که آن شرکت برای آن منظور تشکیل شده است. شخص حقوقی فقط درباره موضوعاتی می تواند عمل کند که در موضوع شرکت تصریح شده باشد . به این جهت اصولاَ کلیه شرکت ها موضوع شرکت را وسیع تعریف می کنند تا بتوانند کلیه اموری را که لازم باشد انجام دهند .

با انتخاب موضوع فعالیت خود، می توانید قالب ثبتی مناسب را انتخاب کنید.

به موجب ماده 20 قانون تجارت ، شرکت های تجاری به انواع ذیل تقسیم می شوند :

1- شرکت سهامی عام

2- شرکت سهامی خاص

3- شرکت بامسئولیت محدود

4- شرکت تضامنی

5- شرکت نسبی

6- شرکت مختلط ( اعم از سهامی و غیرسهامی )

7- شرکت تعاونی

شایان ذکر است از میان شرکت های نامبرده، شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود با استقبال بیشتری مواجه هستند . ( در ادامه به شرایط و مدارک ثبت این شرکت ها خواهیم پرداخت ) .

پس از انتخاب قالب ثبتی مناسب، 5 نام را با توجه به اولویت مشخص نمایید و سپس با ورود به سامانه اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری، اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید.

پس از ثبت سامانه ای و تایید نام شرکت می بایست مدارک مورد نیاز را به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید .

– ثبت شرکت مجسمه سازی سهامی خاص:

شرکت سهامی خاص، شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام،محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.

در رابطه با شرکت سهامی خاص نکات ذیل قابل توجه است:

* حداقل سرمایه شرکت های سهامی خاص یک میلیون ریال است.

* تعداد مدیران حداقل سه نفر است.

* تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد.

* در شرکت سهامی خاص اوراق قرضه قابل انتشار نیست.

* سهام شرکت سهامی خاص قابل عرضه در بورس نیست.

* انتقال سهام در شرکت سهامی خاص موکول به موافقت سایر شرکاست.

– شرایط ثبت شرکت سهامی خاص :

حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس

حداقل  35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.

حداقل سرمایه 1000000ریال

– مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص:

کپی کارت ملی و شناسنامه ی کلیه اعضا

امضای اقرارنامه

اصل گواهی عدم سوپیشینه

اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

(تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود)

– ثبت شرکت مجسمه سازی با مسوولیت محدود :

شرکت با مسئولیت محدود،عبارت است از شرکتی که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت خواهند بود.در اسم شرکت باید عبارت"با مسئولیت محدود" قید شود و همچنین اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکاء باشد وگرنه شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی خواهد داشت.

– شرایط ثبت شرکت بامسوولیت محدود :

وجود حداقل 2 نفر عضو

حداقل سرمایه 10.0000 ریال

تعهد با پرداخت کل سرمایه

– مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسوولیت محدود :

کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا

اصل گواهی عدم سوء پیشینه

امضای اقرارنامه

مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.

موسسه حقوقی ثبت  با کادری متخصص و مجرب در زمینه های

1. ثبت شرکت

2. ثبت تغییرات شرکت

3. ثبت برند و علائم تجاری ( مشاوره جهت انتخاب نام مناسب برای برند، استعلام برند )

4. ثبت اختراع

5. ثبت طرح صنعتی

6. خدمات کارت بازرگانی

7. خدمات مشاوره حقوقی و وکالتی و …

خدمات خود را به صورت گسترده ارائه می نماید

آنچه باید درباره پلمپ دفاتر تجاری بدانید

zz بازدید : 35 دوشنبه 04 آذر 1398 نظرات ()

دفاتر تجاری از اقلامی است که در شرکت ها و سازمان ها وجود داشته و موارد بسیاری در آن ها درج شده است. زمانی که ثبت شرکت انجام می شود باید ابتدا پلمپ دفاتر تجاری اخذ شود بسیاری از شرکت ها و اشخاص حقیقی اطلاعات کاملی در این زمینه ندارند به همین دلیل در این مطلب به بیان اطلاعات کلی در رابطه با دفاتر تجاری و نحوه پلمپ آن می پردازیم ابتدا دفاتر تجاری، انواع آن و به تعریف آن را مطرح خواهیم کرد.

 

 

 

آنچه-باید-درباره-پلمپ-دفاتر-تجاری-بدانید

 

دفاتر تجاری در چهار دسته دفاتر کل، دفاتر روزنامه، دفاتر کپیه و دارائی تقسیم می شود.

 

دفتر کل

از مهمترین دفاتر تجاری که در شرکت باید تنظیم شود و تمام اطلاعات معاملات و اطلاعات شرکت در آن ثبت شود همچنین تجار موظفند در پایان هفته و بصورت هفتگی طبق دفتر روزنامه آن را تکمیل کنند.

 

دفتر دارائی

دفتر دارائی نیز از دفاتری است که با توجه به نام آن تمام دارایی های شرکت اعم از موارد نقدی، غیر نقدی، بدهی ها و پرداخت هایی که صورت گرفته است؛ در این دفتر بصورت سالانه یادداشت می شود و برای آن مهلت و زمانی تعیین شده که ۱۵ فروردین ماه آخرین زمان تکمیل این دفاتر است.

وجود دفاتر دارایی باعث می شود تا تاجران و اشخاص حقیقی و حقوقی میزان سود و زیان خود در سال گذشته را طبق برآورد هایی که در این دفتر وجود دارد بررسی کنند تا در صورت کاهش سوددهی به دنبال راهکار و دلایل آن باشند.

چنانچه اشخاص حقوقی این دفتر را تنظیم می کنند باید آن را به دارائی تحویل دهند در غیر اینصورت شامل پرداخت جریمه خواهید شد زیرا مرجع مربوط به رسیدگی آن اداره دارائی است.

 

دفتر کپیه

طبق ماده ۱۰ در قوانین تجارت این دفاتر شامل تمامی صورت جساب ها و مراسلات انجام شده در شرکت است که طبق تاریخ ورود و به صورت مرتب شده در آن ثبت و نگهداری می شوند در بسیاری از شرکت این دفتر به نام دفتر اندیکاتور معرفی شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دفتر روزنامه

این دفتر شامل اطلاعات روزانه فعالیت تاجر است و طبق ماده ۷ قانون تجارت باید در پایان هر روز تکمیل و معاملات روزانه در آن ثبت شود.

 

دفتر کل و دفتر روزنامه جزو دفاتر اصلی شرکت هستند و وجود آن برای تمامی شرکت ها الزامی است.

تمامی تاجرین، صاحبان کسب و کار، شرکت ها، کارآفرینان و غیره موظف هستند تا دفاتر تجاری خود را پلمپ نمایند.

 

کاربرد پلمپ دفاتر

پلمپ کردن دفاتر علاوه بر اینکه اطلاعات شرکت را به صورت دسته بندی در اختیار بازرس، سهامداران و مدیرعامل شرکت قرار می دهد در ارائه اظهارنامه مالیاتی همچنین دریافت کارت بازرگانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دلایل رد شدن دفاتر تجاری

دفاتر که به اداره ارسال می شوند باید مورد پذیرش سازمان باشند در غیر اینصورت رد شده و تائید نمی شوند. در ادامه چند مورد از دلایل رد شدن دفاتر را بیان می کنیم.

•ارسال دفاتر سال قبل به جای دفاتر جدید

•وجود صفحات سفید زیاد در دفتر تجاری ( صفحاتی که بیش از اندازه قسمت خالی داشته باشد و یا صفحاتی که به صورت دست نخورده و سفید باشند منجر به سوء استفاده افراد سودجو خواهند بود.)

•درج اطلاعات نادرست در دفاتر تجاری و اجتناب از حقیقت

•عدم درج و ثبت فعالیت های شرکت

•فعالیت هایی که مرتبط با خدمات نمایندگی و شعبه شرکت است باید در دفاتر تجاری مندرج باشند و عدم وجود آن به عنوان تخلف محسوب می شود.

•مخدوش بودن و خط خوردگی مطالبی که در دفتر ثبت شده

•محو کردن و مخدوش شدن مطالب

•زمانی که دفاتر از پلمپ خارج شده باشد و یک یا چند برگ آن از بین رفته باشد.

 

 

وظایف مجمع عمومی و انواع آن

zz بازدید : 35 دوشنبه 04 آذر 1398 نظرات ()

 

مجمع عمومی یکی از مهمترین جلساتی است که سهامداران و مدیران شرکت برای تصمیم گیری در مورد مسائل کلان شرکت برگزار می کنند در نتیجه برگزاری جلسات مجمع با اهداف مشخصی می باشد در ادامه این مطلب به بررسی وظایف مجمع عمومی می پردازیم.

 

وظایف مجمع عمومی

برای تشکیل مجامع عمومی باید بیش از نیمی از سهامداران حضور داشته باشند. قوانین مرتبط با تعداد اعضای حاضر در مجمع و نوع رای دهی برای اتخاذ تصمیمات در اساسنامه شرکت تعیین شده است.

انواع مجمع عمومی

جلساتی که در شرکت برگزار می شود در سه نوع هستند:

مجمع عمومی عادی

مجمع عمومی موسس

مجمع عمومی فوق العاده

برگزاری مجامع عمومی

زمانی که یک جلسه مجمع برگزار می شود باید مراتب آن را قبلا از طریق امکانات موجود طی مدت زمان ۱۰ روز قبل از جلسه اعلام شود تا افراد حاضر مطلع شوند که جلسه چه روزی و در چه مکانی برگزار می شود و خود را آماده تشکیل مجمع کنند و در تاریخ و زمان مورد نظر و تاریخ معین شده در جلسه حضور پیدا کند.

راه های آگهی از جلسه مجمع عمومی عبارتند از:

روزنامه کثیرالانتشار و انتشار آگهی در آن

استفاده از سایت اینترنتی

در ادامه وظایف هر یک از مجمع های تشکیل شونده در شرکت را به صورت مجزا بیان می کنیم.

وظایف مجمع عمومی عادی

وظایف مجمع عمومی عادی عبارت است از:

۱)انجام هرگونه تغییرات در اساسنامه

۲)عزل و نصب بازرس در شرکت هایی که انتخاب بازرس برای آنها الزام دارد. مانند شرکت سهامی خاص

۳)تعیین حق الزحمه‌ی بازرس اصلی و علی البدل

۴)تعیین حق الزحمه و پاداش هیئت مدیره

۵)انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت طبق رعایت قوانین و داشتن شرایط متقاضی

۶)عزل هیئت مدیره

۷)قبول استعفای هیئت مدیره

۸)قبول استعفای مدیران شرکت

۹)انتخاب و عزل مدیران تصفیه شرکت

۱۰)انجام تصمیمات در ارتباط با نحوه تقسیم سود میان صاحبان سهام

۱۱)رسیدگی کردن به اسناد مالی شرکت

۱۲)انجام افزایش و یا کاهش سرمایه شرکت

۱۳)ثبت کردن شرکت در زمان کمتر از شش ماه طبق اظهارنامه طبق ماده ۶ لایحه

۱۴)تقسیم و بخش بندی اندوخته مالی میان صاحبان سهام

وظایف مجمع عمومی فوق العاده

وظایف مجمع عمومی فوق العاده عبارت است از:

۱)تنظیم اساسنامه

۲)تعیین مدیران و تغییر آن ها همراه میزان خدمات

۳)تصمیم گیری و موافقت با تصمیم ها گرفته شده برای شرک و تغییر در مفاد اساسنامه مانند تغییر در نام شرکت، تغییر در موضوع شرکت، تغییر آدرس و محل اصلی شرکت و غیره.

۴)ایجاد و ساخت سهام ممتاز

۵)انجام امور افزایش و کاهش سرمایه شرکت

۶)انحلال شرکت

۷)موافقت با صدور اوراق قرضه

۸)ورود شرکای جدید به شرکت

۹)تعیین بازرسان شرکت

هرگونه تغییری که در شرکت انجام می شود باید سریعه به اداره مالکیت معنوی ارائه شود همچنین از آخرین تغیرات صورت گرفته در شرکت بیش از سه سال نگذشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای انجام تغییرات شرکت:

•ارائه کپی اساسنامه شرکت

•ارائه اصل مدارک شرکای جدید

•ارائه اسامی شرکاء با میزان سهامشان

•ارائه کپی از روزنامه رسمی شامل آگهی تاسیس شرکت

مجمع عمومی موسسین شرکت

۱)تصویب اساسنامه

۲)انتخاب اولین مدیران شرکت انتخاب بازرس و یا بازرسین ثبت شرکت

۳)تعیین روزنامه کثیرالانتشار شامل دعوت و اطلاعیه بعدی برای سهامداران

۴)پیگیری و رسیدگی به گزارشات موسسین و تصویب کردن آن

گردهمایی سهامداران و مدیران که به‌منظور تصمیم‌گیری درباره مسائل مهم شرکت برگزار می‌گردد، مجمع عمومی اطلاق می‌شود. مجامع شرکت‌ها معمولا باید سالی یک‌بار، یا آن‌طور که در اساسنامه پیش‌بینی‌شده است، برای رسیدگی به ترازنامه و صورت سود و زیان سال مالی قبل و صورت دارایی و مطالبات شرکت و صورتحساب دوره عملکرد دوره‌ای شرکت و رسیدگی به گزارش مدیران، اعضای هیئت‌مدیره، بازرسان و سایر امور مربوط به حساب‌های سال مالی تشکیل شود.

چگونه شروع به ثبت شرکت کنم؟

zz بازدید : 35 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات ()

 

تفاوت بین شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود

بگذارید به زبان ساده بگوییم ، تفاوت اصلی بین شرکت های سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود در اعتبار آنهاست. در شرکت های سهامی آن هم از نوع سهامی خاص ، سهامداران باید سرمایه شرکت را تامین کنند که به مقدار 35% از این سهم در بانک بلوکه می شود و همچنین حداقل 3 نفر سهامدار برای تشکیل این نوع شرکت لازم است. شرکت سهامی خاص از لحاظ ساختاری شبیه به شرکت مسئولیت محدود بوده اما سرمایه در آن به قطعات سهم یا سهام تبدیل می گردد. و شرکت بازرگانی تلقی می گردد و برای اخذ تسهیلات بانکی، گرفتن نمایندگی‌های و یا شرکت در مناقصات و مزایده‌های دولتی و نمایشگاهها از اعتبار نسبتا خوبی برخوردار است.

 

ما به شما چه خدماتی در زمینه ثبت شرکت ارائه می دهیم؟

بیشتر کاربرانی که به سایت ما جهت ثبت شرکت مراجعه می کنند ، می دانند که بهتر است مسائل حقوقی ثبتی شرکتشان را به کسانی بسپارند که کار  و تحصیلاتشان در رابطه با مسائل حقوقی می باشد. اما چرا؟ در زیر به این خدمات اشاره کردیم و با دیدن آنها شما فرق بین ثبت شخصی و ثبت کارشناسی را کاملا متوجه می شوید.

 

انتخاب اصولی نوع شرکت

اینکه شرکت شما در نظر قانون چه نوع شرکتی باشد تا شما بعدا به مشکلات قانونی برخورد نکنید.

 

کوتاه شدن زمان ثبت

بدون دانش حقوقی برای ثبت به مشکل بر می خورید و مراحل باید تکرار شوند.

 

هزینه کمتر برای ثبت

تکرار مراحل اشتباه ، جرایم مالی از روی بی تجربگی و خطا در اسناد هزینه ها را چندین برابر می کند.

 

شناختن نیازهای جانبی

بسته به نوع شرکت ما نیاز به دریافت برخی مدارک داریم که بدون شناخت صحیح اخذشان مشکل است

 

پیش بینی مشکلات در آینده

خیلی از مسائل در زمان ثبت شرکت به شما گفته نمی شود که می تواند جرایم سنگینی در پی داشته باشد.

 

پشتیبانی و دفاع از حقوق شما

ما به عنوان وکیل شما اجازه نمی دیم چه در زمان ثبت چه در آینده مشکلی شما را تحدید کند.

 

پس در نهایت چرا به نفع شماست تا یک موسسه حقوقی شرکت شما را ثبت کند؟

هزینه کمتر متحمل می شوید.

زمان کمتری صرف می کنید.

نام شرکت طوری انتخاب می شود که احتمال رد شدن آن توسط کارشناس دولت بسیار پایین است.

ثبت بی دردسر – صفر تا صد را به ما می سپارید و کارتان را تحویل میگیرید.

مدارک و موارد مورد نیاز بررسی می شود و به شما اعلام شده و برای شما اخذ می شود.

خدمات کارت بازرگانی ، کد اقتصادی ، ارزش افزوده و … همگی با ما به راحتی قابل انجام است.

مشاوره رایگان و در نهایت طی مسیری بی دردسر و جرایم مالیاتی 

و …

آشنایی با شرکت مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل می شود و شرکا فقط تا میزان سهم خود در شرکت ضامن قروض و تعهدات هستند. برای ثبت این نوع شرکت ، به حداقل دو نفر عضو و صدهزارتومان سرمایه احتیاج داریم. نام شرکت حتما باید ریشه ایرانی داشته و شامل سه سیلاب باشد. این نوع شرکت معمولا بین اعضای فامیل یا دوستان نزدیک تشکیل می شود. درباره شرکت مسئولیت محدود بیشتر بدانید.

 

فیلم کوتاه | شرکت مسئولیت محدود چیست؟

 

 

00:00

-01:10

آشنایی با شرکت سهامی خاص

در شرکت‌ سهامی خاص، مسئولیت هر یک از سهامداران شرکت در مورد بدهی‌ها، محدود به مبلغ سرمایه‌گذاری هر یک در شرکت است و در صورت عدم کفایت مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه مصرف نمایند. تعداد اعضای تشکیل دهنده شرکت حداقل 5 نفر، دو نفر بازرس و سه نفر به عنوان سهامدار و دو نفر به عنوان عضو هیئت مدیره باید تعیین شود. درباره شرکت سهامی خاص بیشتر بدانید.

 

فیلم کوتاه | شرکت سهامی خاص

 

 

 

حال که با این دو نوع شرکت متداول آشنا شدید ، باید یک چک لیست آماده کنید و تصمیم بگیرید که چطور شرکت خود را تاسیس کنید. از آنجایی که خدمات مشاوره ثبت  رایگان است ، پیشنهاد می کنیم همین الان با مشاوران تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

فعالیت شرکت در چه زمینه ای است؟

نام شرکت چه خواهد بود؟

تعداد شرکاء چند نفر است؟

سرمایه اولیه شرکت چقدر باشد؟ ( برای دریافت وام و اعتبار و رتبه )

طی کردن مراحل ثبتی و حقوقی …

تعداد صفحات : 12

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 192
  • باردید دیروز : 115
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 307
  • بازدید ماه : 3,770
  • بازدید سال : 3,770
  • بازدید کلی : 95,968