close
دانلود آهنگ جدید
ثبت شرکت - 4
loading...

ثبت شرکت

ثبت شرکت چیست و چطور میتوان یک شرکت ثبت کرد؟

zz بازدید : 6 سه شنبه 02 مهر 1398 نظرات ()

 

 

پس از اجتماع چندین شریک یا سهامدار یا موسس که دارای هدف مشترکی برای رسیدن اهداف و موضوع خاصی تشکیل میشود شرکت گفته می شود. شرکا و یا سهامداران هر شرکتی می توانند شخصیت های حقیقی و حقوقی باشند. هر شرکت دارای یک هدف می باشد که توسط شرکاء یا موسسین تعیین میگردد و فی مابین یکدیگر قراردادی منعقد می شود که این نوع قرارداد چهارچوبی نام اساسنامه که دارای مفاد مختلفی می باشد تشکیل میگردد.

 

قانون تجارت7 نوع شرکت تعریف شده است که هر یک خصوصیات منحصر خود را قانون تجارت دارند و دارای اساسنامه های نزدیک هم که دارای مفاد یکپارچه میباشد هستند. اصولا اساسنامه شرکتها مواردی نظیر نام شرکت، اهداف و موضوع شرکت، مدت زمان، مراکز اصلی و یا شع و میزان سرمایه شرکت صورت تفکیک شده نقد و غیرنقد، تعداد سهام شرکت و نوع آنها (بی نام، ممت، بانام، وثیقه و ...) و نحوه انتقال سهم و یا سهم الشرکه که همه این ها جزو مهمترین اقسام اساسنامه می باشد. انواع شرکتها طبق قانون تجارت شامل شرکتهای سهامی خاص و عام و شرکتهای با مسئولیت محدود و شرکتهای تعاونی و تضامنی و نسبی و موسسات غیرتجاری میباشد.

 

شرایط شکلی تشکیل شرکت با مسئولیت محدود

 

الزام تنظیم شرکت نامه و نشر آگهی های آن

 

قانون تجارت ایران نص صریحی خصوص لزوم تنظیم شرکتنامه وجود ندارد ولی با توجه ماده (97 قانون تجارت) ملاحظه میشود که موسسین شرکت الزاماً باید شرکتنامه بین تمامی افراد تنظیم نمایند و امضا کلیه افراد برسد. تنظیم اساسنامه برای شرکت با مسئولیت محدود علاوه بر شرکتنامه ضروری میباشد زیرا شرکا میتوانند اراده خود را نظر قلمرو و اختیارات و اتخاذ تصمیم و یا حق رای و بالاخره روابط فی مابین آن اعلام نمایند.

 

با توجه بند 2 ماده 47 قانون ثبت اسناد و املاک با اصلاحات بعدی صلح نامه و هس نامه و شرکت نامه باید طبق سند رسمی تنظیم گردد. طرف دیگر طبق ماده 1 نظام نامه قانون تجارت شرکتهای تجاری باید موجب شرکت نامه تشکیل گردند.

با توجه ماده 197 قانون تجارت ظرف ماه اول تشکیل هر شرکت خلاصه شرکتنامه و منضمات آن مطابق نظام نامه وزارت عدلیه اعلان خواهد شد و نیز برابر ماده 196 قانون تجارت اساسنامه و نوشته هایی که برای ثبت رسیدن شرکت لم است نظام نامه وزارت عدلیه معین می گردد.

 

نظام نامه منج موارد فوق باید تهران دایره ثبت شرکتها و خارج تهران اداره ثبت اسناد مرکز اصلی شرکت ثبت برسد و طبق ماده 3 نظام نامه تسلیم تقاضانامه دو نسخه الزامی است و علاوه بر آن بر شرکتهای با مسئولیت محدود باید یک نسخه مصدق اساسنامه یک نسخه مصدق شرکت نامه اسامی شرکا که برای اداره شرکت تعیین گردیده اند و بالاخره نوشته امضاء مدیر شرکت حاکی پرداخت تمام سرمایه نقدی و سرمایه غیرنقدی با تعیین قیمت حصه های غیرنقدی نیز تقدیم میگردد.

 

بعد ثبت شرکت متصدی ثبت باید نسخه ثانی تقاضانامه را با قید تاریخ و نمره ثبت امضاء و مهر اداره ممهور نموده و متقاضی بدهد این سند، سند ثبت شرکت محسوب میگردد. متعاقباً ظرف یک ماه اول ثبت هر شرکت خلاصه شرکتنامه و منضمات آن توسط اداره ثبت محل روزنامه رسمی و یا یکی روزنامه های کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت هزینه خود شرکت منتشر گردد.

راهنمای ثبت شرکت اینترنتی قسمت دوم

zz بازدید : 9 سه شنبه 02 مهر 1398 نظرات ()

 

 

 

این صفحه برای مشخصات پستی شرکت و یا موسسه است . «کد پستی» و «شماره تلفن» مواردی هستند که باید حتماً پر شوند. «شماره دورنگار»، «پست الکترونیک» و «نشانی تارنما» نیز اگر که اطلاعات موجود باشد وارد می‌شود. «نشانی مرکز اصلی» شرکت نیز باید تایپ شود تا مبنای ارسال مرسولات پستی قرار گیرد. نهایتا" با کلیک بر روی کلید (گام بعدی) وارد صفحه بعد می‌شوید . این مرحله اطلاعات خودکار وارد شده و ذخیره می‌شود.

 

سرمایه شرکت

 

«نوع سرمایه شخص حقوقی» جزو مواردی است که باید از فهرست انتخاب شود. بعنوان مثال سرمایه نقدی یا غیرنقدی یا سهام با نام ویا بی‌نام. «تعداد سهام» یعنی چند سهم یا چه میزان سرمایه جهت شرکت و یا موسسه منظور شده است. «ارزش ریالی هر سهم» نیز باید مشخص شود که هر سهم چقدر میباشد. بعنوان مثال اگر تعداد سهام شرکت ۱۰۰سهم باشد هر سهم نیز ۱۰۰۰ ریال باشد. «از تاریخ» هم نشان می‌دهد که از چه تاریخی این تعداد سهام متعلق به این شرکت می‌باشد. اگر نوع سرمایه، نقدی یا غیر نقدی باشد تعداد سهام و ارزش ریالی هر سهم غیر فعال می‌شود و فقط «ارزش سرمایه به ریال» فعال است. سپس کلید «ثبت سرمایه» انتخاب می‌شود. اگر نوع سهام و یا سرمایه متفاوت و متنوع باشد باید برای هر کدام یک ردیف اختصاص پیدا کند. اگر بخواهیم سرمایه را حذف کنیم ابتدا بر روی کلید «مشاهده» کلیک نموده و سپس کلید(حذف) را انتخاب مینمایید.

 

اشخاص

 

برای این قسمت باید کلید (افزودن شخص جدید) را انتخاب نمایید . در این قسمت صفحه‌ای با عنوان «اشخاص حقیقی و حقوقی» باز می گردد.

منظور از اشخاص، آن افرادی هستند که در شرکت یا موسسه دارای سمت می‌باشند. اولین جای خالی «ردیف» است که افراد بدون منظور کردن سمت خود در شرکت از یک شروع شده و به صورت مسلسل ادامه پیدا می‌کند. فیلد بعدی «نوع شخص» است. که دو قسمت حقیقی و حقوقی دارد. برای نوع شخص حقیقی نام فارسی، نام خانوادگی فارسی، نام پدر فارسی، شماره شناسنامه، جنسیت، تاریخ تولد، شماره همراه و نشانی که فیلدهای اجباری هستند. و نام لاتین، نام خانوادگی لاتین، نام پدر لاتین، محل تولد، محل صدور نیز اختیاری است که اگر اطلاعات آن وجود داشت وارد می‌شود. «شماره ملی/شناسه ملی» فیلدی است که برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است و اطلاعاتش متفاوت است. شماره ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی کاربرد دارد. فیلد «‌تابعیت» نشان دهنده این است که شخص شرکت ملیت ایرانی دارد یا غیر ایرانی. دو فیلد «اقرارنامه مدیریتی» و «اقرارنامه سوء پیشینه» نیز برای این است که مشخص کند شخص این دو مدرک را ارائه داده است یا خیر. «کدپستی» نیز جهت افراد حقیقی و حقوقی و «شماره ثبت» جهت افراد حقوقی استفاده می‌شود.

اگر نوع شخص حقوقی باشد فیلدهایی فعال می‌شود. نام فارسی، تابعیت، شناسه ملی، شماره ثبت، کدپستی، شماره تلفن، نشانی که تکمیل این قسمت‌ها اجباری می‌باشد. سه کلید (ثبت اطلاعات – حذف – انصراف) وجود دارد. ثبت اطلاعات برای ذخیره اطلاعات این صفحه می‌باشد. حذف نیز اطلاعات وارد شده را حذف می‌کند. انصراف نیز معنی آن دارد که از تغییر اطلاعات منصرف شده‌اید. سپس کلیک بر روی کلید ثبت اطلاعات کرده و یک ردیف ایجاد می‌گردد و اگر شما بخواهید تغییری ایجاد کنید بر روی صفحه کلید «مشاهده» کلیک کنید تا مجدداً صفحه «افزودن اشخاص جلسه» باز شود نهایتا" با کلیک روی کلید (گام بعدی) وارد صفحه بعد می‌شویم. این قسمت خودکار اطلاعات را ذخیره مینماید . این موضوع سبب آن نمی‌شود که شما نتوانید اطلاعات را تصحیح کنید

 

سهام / سرمایه اشخاص

 

این قسمت اطلاعات مربوطه راجع سهام و سرمایه شخص است. ابتدا از فهرست «اشخاص» شخصی که اطلاعات سهام یا سرمایه وی باید وارد شود انتخاب می‌گردد. این شخص باید قبلاً در صفحه اشخاص وارد شده باشد. از فهرست «نوع سهام»، سهام یا سرمایه شخص شرکت را انتخاب می‌نما ییم که مشخص می‌کند سهام با نام یا بی‌نام، سرمایه نقدی یا غیرنقدی یا غیره باشد. این اطلاعات نیز بر اساس آنچه قبلاً در سرمایه شخص حقوقی وارد شده بود نشان داده می‌شود. «تعداد سهام» و «درصد سهام» نیز مشخص می‌کند که شخص چه تعداد و چه مقدار سهمی شرکت را داراست. همچنین «از تاریخ» برای این است که تعداد سهام یا سرمایه شخص ممکن است طول زمان کم یا زیاد شود ثبت می‌شود. فیلد «مبلغ اسمی سهم» نیز بر اساس این که سهام یا سرمایه است بر اساس مبلغ هر سهم یا سرمایه پر می‌شود. باید توجه کنید که جمع سهام اشخاص نباید از جمع سهام شرکت تجاوز نماید. نهایتا" کلید «ثبت سهام / سرمایه شخص» را کلیک نموده تا اطلاعات ذیل آن نشان داده شود و با کلیک بر روی کلید (گام بعدی) صفحه بعد میرود. این مرحله اطلاعات خودکار وارد شده و ذخیره می‌شود . این موضوع سبب آن نمی‌شود که شما نتوانید تصحیح اطلاعات نمایید.

ثبت شرکت لیزینگ

zz بازدید : 9 دوشنبه 01 مهر 1398 نظرات ()

 

طبق تعریف دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر شرکت های لیزینگ (واسپاری)؛ عملیات لیزینگ شامل تامین مالی مشتری از طریق تهیه کالا اعم از منقول و غیرمنقول توسط شرکت لیزینگ و واگذاری آن به مشتری در قالب یکی از قراردادهای اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی، می باشد. به زبان ساده تر شرکت های لیزینگ کالاهای مورد نیاز افراد را از تولیدکنندگان خریداری کرده و به صورت اقساطی در اختیار خریداران قرار میدهند که می تواند در انتها به صورت حق تملیک برای خریدار در نظر گرفته شود. مشتری شرکت های لیزینگ می تواند هر فردی اعم از حقیقی یا حقوقی باشد.

 

مطابق با دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر شرکت های لیزینگ (واسپاری) مصوب سال 1395 که جایگزین دستورالمعل مصوب سال 1383 گردیده است، تاسیس اینگونه شرکت ها نیاز به ارائه مجوز از بانک مرکزی دارد. به موجب دستورالعمل مذکور شرکت های لیزینگ تنها به صورت شرکت های سهامی اجازه ثبت دریافت می نمایند.

 

به منظور احراز صلاحیت های لازمه و ارائه موافقت نامه های مورد نیاز، شرایط زیر در خصوص موسسین شرکت های لیزینگ بایستی برای بانک مرکزی احراز گردد:

 

دارا بودن تابعیت ایرانی

پیروی از یکی از ادیان رسمی کشور

عدم سابقه کیفری

عدم سابقه چک برگشتی

عدم بدهی غیرجاری به موسسات اعتباری

و چنانچه موسسین اشخاص حقوقی باشند بایستی صورت های مالی حداقل سه دوره را که حسابرسی شده باشند ارائه نمایند.

موسسین مدارک و اطلاعات مورد نیاز را به همراه فرم هایی که در اختیار آنها قرار داده می شود، به بانک مرکزی جهت اخذ موافقت اصولی ارائه می دهند.

 

بنا بر اعلام بانک مرکزی در دستورالعمل مربوط به شرکت های لیزینگ، حداقل سرمایه ای که جهت تاسیس اینگونه شرکت ها لازم است مبلغ 100 میلیارد ریال می باشد که بایستی در زمان تاسیس به صورت نقد و بصورت پول رایج کشور پرداخت گردد.

 

مراحل اخذ مجوز بانک مرکزی جهت تاسیس شرکت لیزینگ به طور خلاصه به شرح زیر می باشد:

 

متقاضیان یا موسسین شرکت لیزینگ بایستی تقاضای خود را همراه با مدارک مورد نیاز به بانک مرکزی ارائه دهند. بانک مرکزی با دریافت تمامی مدارک، بررسی صلاحیت های لازمه و شرایط افراد و تایید برنامه عملیاتی شرکت مورد نظر و اساسنامه پیشنهادی، نسبت به صدور موافقت اصولی اقدام می نماید.

 

با دریافت تاییدیه و موافقت مربوطه از بانک مرکزی موسسین می توانند نسبت به ثبت شرکت لیزینگ نزد اداره ثبت شرکت ها اقدام نمایند. همانطور که قبلا بیان شد ثبت شرکت های لیزینگ تنها به صورت شرکت های سهامی امکان پذیر می باشد. بنا بر قانون تجارت ایران، شرکت های سهامی به دو صورت قابل ثبت می باشند. شرکت های سهامی که سرمایه آنها صرفاً توسط موسسین تامین می شود که به آنها شرکت های سهامی خاص می گویند. شرکت های سهامی خاص دارای حداقل 3 سهامدار بوده و نیازمند حضور دو بازرس جهت رسیدگی به حساب های شرکت و امور مالی می باشد. اعضای هیئت مدیره شرکت های سهامی خاص توسط موسسین و برای مدت 2 سال انتخاب خواهند شد. مدت تصدی بازرسین شرکت مدت یک سال مالی می باشد و این افراد نباید با اعضای هیئت مدیره نسبت خویشاوندی داشته باشند. شرکت های سهامی خاص با موضوع فعالیت لیزینگ پس از دریافت موافقت اصولی موظف به پرداخت تمام سرمایه شرکت به صورت نقدی در یکی از موسسات اعتباری می باشند و در غیر اینصورت، موافقت اصولی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

 

اما شرکت های سهامی عام، آن دسته از شرکت های سهامی می باشند که بخشی از سرمایه آنها توسط عموم مردم تامین میگردد. موسسین از طریق فروش سهام به عموم افراد نسبت به تامین سرمایه مورد نیاز تاسیس شرکت اقدام می نمایند. برای تاسیس شرکت های لیزینگ به صورت سهامی عام موسسین موظف هستند ظرف مدت یک ماه حداقل 50 درصد از سرمایه شرکت را نزد یکی از موسسات اعتباری تودیع کنند در غیر اینصورت موافقت اصولی صادره از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

 

پس از ارائه تقاضای تاسیس و واریز سرمایه به صورتی که بیان شد بانک مرکزی اقدام به صدور اجازه نامه تاسیس شرکت لیزینگ می نماید و ثبت شرکت لیزینگ نزد اداره ثبت شرکتها، بدون این اجازه نامه ممکن نمی باشد.

 

لازم به ذکر است که اجازه نامه فوق صرفاً در خصوص ثبت شرکت لیزینگ می باشد، و این در حالی است که شرکت لیزینگ برای شروع به فعالیت بایستی حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از ثبت و تاسیس نسبت به دریافت اجازه نامه فعالیت از بانک مرکزی اقدام نمایند.

 

 

نمونه آگهی دعوت برای دعوت مجامع

zz بازدید : 5 دوشنبه 01 مهر 1398 نظرات ()

 

 

مطابق با قانون تجارت ایران، هر گونه تغییر در اشخاص حقوقی بایستی با رضایت شرکا یا سهامداران انجام شود. این افراد برای تصمیم گیری در خصوص هر تغییری بایستی نسبت به تشکیل جلسه مجمع مورد نیاز اقدام نموده و طی آن به بحث و بررسی بپردازد.

 

مجامع عمومی که در اشخاص حقوقی وجود دارد شامل:

 

مجمع عمومی موسسین

مجمع عمومی عادی سالیانه یا عادی بطور فوق العاده

مجمع عمومی فوق العاده

هر یک از مجامع فوق صلاحیت های از قبل تعریف شده ای در خصوص تصمیم گیری در امور مربوط به شرکت را دارند و موسسین با توجه به موضوع جلسه بایستی مجمع مورد نظر را تشکیل دهند.

 

اما در بسیاری از موارد ممکن است تمام شرکاء برای تشکیل جلسه حضور نداشته باشند، در چنین مواردی افراد حاضر بایستی برای تشکیل جلسه تشریفات قانونی لازم که در قانون تجارت بیان شده است را رعایت نمایند. این تشریفات شامل چاپ آگهی دعوت به منظور دعوت از موسسین برای شرکت در جلسه می باشد.

 

آگهی دعوت مورد نظر بایستی در روزنامه کثیرالانتشار شرکت به چاپ رسیده تا به اطلاع عموم افراد برسد.

 

مواردی که بایستی در متن آگهی دعوت درج گردد به شرح زیر می باشد:

 

نوع مجمع عمومی به همراه تاریخ و ساعت تشکیل جلسه

مشخصات شرکت شامل نام و نوع شرکت، شماره ثبت و شناسه ملی ( ماده 4 ل.ا.ق.ت و ماده 220 قانون تجارت)

دستور جلسه به طور کامل

آدرس محل تشکیل جلسه

آگهی دعوت بایستی دارای مقام دعوت کننده بوده و پس از چاپ در سربرگ شرکت و به امضای مقام دعوت کننده رسیده و برای چاپ در روزنامه کثیرالانتشار شرکت ارسال گردد.

 

مقام دعوت کننده بایستی آگهی دعوت را در بازه زمانی تعیین شده در اساسنامه انجام داده و نسبت به دعوت از افراد اقدام نماید. افرادی که می توانند به عنوان مقام دعوت کننده اقدام به آگهی دعوت نمایند: موسسین، هیئت مدیره، بازرسین، یک پنجم سهامداران

 

نکاتی که در خصوص تنظیم آگهی دعوت بایستی رعایت کرد:

 

تاریخ و ساعت برگزاری جلسه در آگهی دعوت بایستی با متن صورتجلسه همخوانی کامل داشته باشد.

محل تشکیل جلسه در آگهی دعوت با متن صورتجلسه مغایر نباشد.

دستور جلسه در آگهی دعوت مطابق با صورتجلسه باشد.

 

 

در زیر به برخی از اختیارات و صلاحیت های مجامع مختلف اشاره می نماییم:

 

مجمع عمومی موسس: تصویب طرح اساسنامه ، انتخاب اولین اعضای هیئت مدیره و در صورت لزوم بازرسین، انتخاب روزنامه کثیراالانتشار

 

مجمع عمومی عادی سالیانه و عادی بطور فوق العاده: انتخاب و تعیین سمت اعضای هیئت مدیره و در صورت لزوم بازرسین ، تصویب ترازنامه سود و زیان شرکت، تعیین وضعیت حق امضاء

 

مجمع عمومی فوق العاده: تغییر اساسنامه، الحاق و یا تغییر موضوع فعالیت، افزایش یا کاهش سرمایه، تبدیل سهام، تغییر تعداد اعضای هیئت مدیره، انحلال شرکت

 

شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ثبت شرکت  تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

آگهی دعوت مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده / مجمع عمومی فوق العاده شركت ............................... سهامی خاص

 

بشماره ثبت ....................... و به شناسه ملی ............................

 

بدینوسیله از کلیه اعضاء هیئت مدیره و سهامداران شرکت  فوق دعوت می شود که در جلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده/ مجمع عمومی فوق العاده ساعت ............... مورخ ......................  حضور به عمل برساند.

 

دستور جلسه :

 

.............

.............

............

محل تشکیل جلسه : ............................................       و به کد پستی .........................

 

مقام دعوت

 

...................

مدارک لازم برای نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص.

zz بازدید : 8 یکشنبه 31 شهريور 1398 نظرات ()

 

 

چون در شرکت های سهامی،سرمایه ی شرکت وثیقه ی طلب طلبکاران است و شخصیت شرکا در آن اهمیت ندارد،بنابراین نقل و انتقال سهم در آن آزادانه است، یعنی شریک می تواند در مواقع لزوم،با انتقال سهمش از شرکت خارج شود.در خصوص مقررات انتقال سهام،بین شرکت های سهامی عام و خاص تفاوت وجود دارد.

جهت نقل و انتقال در شرکت سهامی خاص تمامی افراد واگذار کننده ی سهامی و گیرنده باید همچون سهام های با نام عمل کنند و مالیات خود را به ادارات مربوطه پرداخت نمایند.

مدارک انتقال سهام شرکت سهامی خاص عبارتند از:

1-کپی شناسنامه و کارت ملی همه ی سهامداران فعلی و جدید

2-کپی روزنامه ی رسمی تاسیس و آگهی تاسیس

3-کپی آگهی آخرین تغییرات شرکت در صورت وجود

 

چند نکته:

-انتقال قهری عبارت است از انتقال اموال به دیگری بنا به سببی که ناشی از اراده و توافق طرفین نباشد، مانند فوت شخص که موجب انتقال قهری اموال متوفی به ورثه می گردد.بنابراین ورثه ی شخص سهامدار پس از فوت او به قائم مقامی از متوفی،جزو سهامداران شرکت می شوند و دارای همان حقوقی که متوفی در شرکت داشت،مانند حق دادن رای و حق دریافت سود می باشند.

 

-خرید سهام شرکت توسط خودش،به موجب ماده ی 198 لایحه ی قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 ممنوع است،چرا که خرید سهام شرکت از سوی خود شرکت ممکن است مشکلاتی را هم برای طلبکاران و هم برای سهامداران ایجاد کند.با این حال با تصویب قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه 1394 این ممنوعیت کلی برداشته شده و در مواردی مجوز خرید سهام شرکت سهامی توسط همان شرکت مقرر شده است.

 

به موجب بند(ب) ماده ی 28 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه 1394 ،شرکت های پذیرفته شده در بورس و بازارهای خارج از بورس بر اساس میزان سهام شناور خود در هر یک از بازارهای مذکور و بر اساس مقرراتی که با پیشنهاد سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار می رسد،می توانند تا سقف ده درصد از سهام خود را خریداری و تحت عنوان سهام خزانه در شرکت نگهداری کنند.مادامی که این سهام در اختیار شرکت است فاقد حق رای می باشد.

جهت اجرای بند(ب)ماده ی 28 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور آیین نامه ی خرید،نگهداری و عرضه سهام خزانه نیز در تاریخ 15 تیر ماه 1394 به تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار رسید.

به موجب ماده 2 این آیین نامه:

شرکت های پذیرفته شده در بورس یا بازارهای خارج از بورس با رعایت این آیین نامه و مقررات مربوطه مجازند حداکثر تا سقف ده درصد از سهام ثبت شده ی خود را خریداری و تحت عنوان سهام خزانه در شرکت نگهداری کنند.خرید سهام خزانه نباید سبب شود که سهام شناور آزاد شرکت(پس از اعمال سهام خزانه)بیش از 50 درصد کاهش یابد.

سهام شناور آزاد،بخشی از سهام ناشر است که دارندگان آن همواره آماده ی عرضه و فروش آن سهام می باشند و قصد ندارند با حفظ آن قسمت از سهام،در مدیریت ناشر مشارکت نمایند.برای محاسبه ی سهام شناور آزاد باید ترکیب سهامداران بررسی و سهامداران راهبردی را مشخص کرد.

بدین ترتیب به موارد مقرر قانونی سقوط حق سهام در مواد 37،49،77،129و 168 لایحه ی قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 از این پس، بند(ب)ماده 28 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه 1394 نیز باید اضافه گردد.

بدیهی است با اسقاط قانونی حق رای هر میزان سهام،این تعداد از سهام مزبور از حیث حد نصاب،جزء سرمایه ی شرکت منظور نخواهد شد و در احتساب حد نصاب تشکیل مجامع عمومی،تعداد این گونه سهام از تعداد کل سهام شرکت کسر خواهد شد و در احتساب حد نصاب رسمیت جلسه و اکثریت لازم جهت معتبر بودن تصمیمات مجمع عمومی این تعداد به حساب نخواهد آمد.

هم اکنون ممنوعیت باز خرید سهام مقرر در ماده ی 198 لایحه ی قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 در مورد شرکت های سهامی عام باقیمانده غیر بورسی کلیه شرکت های سهامی خاص و سایر انواع شرکت های تجاری در صورت قائل بودن به قابلیت تسری مفاد این ماده به سایر انواع شرکت های تجاری،همچنان معتبر خواهد بود،ولی در مورد شرکت های سهامی عام پذیرفته شده در بورس و شرکت سهامی عام پذیرفته شده در بازارهای خارج از بورس،ممنوعیت بازخرید سهام مقرر در ماده ی 198 لایحه ی قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 به موجب بند(ب)ماده ی 28 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه 1394 و بر طبق شرایط مندرج در آیین نامه ی خرید،نگهداری و عرضه سهام خزانه مصوب 15 تیر ماه 1394 شورای عالی بورس و اوراق بهادار منتفی گردیده است.

ثبت اسناد اجباری

zz بازدید : 9 یکشنبه 31 شهريور 1398 نظرات ()

 

طبق ماده ی 47 قانون ثبت (در نقاطی که اداره ثبت اسناد و املاک دفاتر اسناد رسمی موجود بوده و وزارت عدلیه ی مقتضی بداند)ثبت اسناد ذیل اجباری است:

1)کلیه ی عقود و معاملات راجعه به عین یا منافع اموال غیر منقوله که در دفتر املاک ثبت نشده.

 

2)صلحنامه و هبه نامه و شرکت نامه.

سندی که مطابق مواد فوق باید به ثبت برسد،اگر به ثبت نرسیده در هیچیک از ادارات و محاکم پذیرفته نخواهد شد(ماده ی 48)

بنابراین بر اساس قانون،در هر محلی که اداره ثبت اسناد و یا دفتر اسناد رسمی موجود است شرکت های تجارتی که در محل تشکیل می شود ، باید به موجب شرکت نامه ی رسمی تشکیل گردد.

همچنین ،کلیه ی شرکت هایی که مشمول قانون نظام صنفی می باشند موظفند ظرف مدت یک سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون نسبت به اخذ پروانه کسب ،از اتحادیه ی مربوطه اقدام نمایند،در غیر این صورت ثبت آن ها در اداره کل ثبت شرکت ها غیر قانونی می باشد و همچنین از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون ثبت شرکت های مشمول قانون نظام صنفی فاقد پروانه کسب ،ممنوع خواهد بود.

شرکت های تجارتی باید در دایره ی ثبت شرکت ها و در خارج تهران در اداره ی ثبت اسناد مرکزی اصلی شرکت به ثبت برسند.در نقاطی که اداره یا دایره یا شعبه ثبت اسناد نباشد،ثبت در دفتر اسناد رسمی و اگر دفتر اسناد رسمی هم نباشد،ثبت در دفتر محکمه ی ابتدایی یا صلحیه با رعایت ترتیب کافی بوده ولیکن شرکت باید ظرف سه ماه از تاریخ تاسیس اداره یا دایره یا شعبه ثبت اسناد در آن محل،خود را در دفتر ثبت اسناد به ثبت برساند.

لازم به یادآوری است قانون تجارت ایران در مورد اینکه شرکت باید به موجب قرارداد کتبی باشد یا خیر سکوت کرده است،اما مسلم است که در حقوق ایران در صورتی شرکت می تواند ایجاد شود که قرارداد آن به صورت کتبی تنظیم گردد،حتی تنظیم کتبی شرکتنامه موثر نخواهد بود مگر آنکه با توجه به مواد 47 و 48قانون ثبت اسناد و املاک به ثبت برسد.هیئت عمومی دیوان عالی کشور این نکته را هم در مورد شرکت مدنی و هم در مورد شرکت تجاری مورد تاکید قرار داده است.

بر اساس قانون ثبت اسناد و املاک،سندی که مطابق قوانین به ثبت رسیده رسمی است و تمام محتویات و امضاهای مندرجه در آن معتبر خواهد بود مگر اینکه مجعولیت آن سند ثابت شود.

انتخاب برند.

zz بازدید : 8 یکشنبه 31 شهريور 1398 نظرات ()

 

گسترش علم بازاریابی در عمل سبب شده تا محصولات و خدمات بسیار متنوعی ،مصرف کنندگان را احاطه سازند و باعث ایجاد ابهام و دشوار شدن  فرآیند تصمیم خرید گردد.بنابراین مصرف کننده نیازمند این است که به گونه ای اطمینان حاصل نماید.یک چنین اطمینانی در نهایت باید در ذهن مصرف کننده تداعی گردد.لذا صرفاَ فرآیندهای کارکردی (مثل ضمانت نامه ها،گارانتی ها و ...) قادر به تامین چنین اطمینانی نخواهند بود.بنابراین ایجاد نام تجاری یکی از اثر بخش ترین راه ها برای ایجاد یک چنین ذهنیت منسجم در مخاطبان به شمار خواهد آمد.به این خاطر، امروزه شاهد این هستیم که به مرور زمان ،دارائی های ناملموس جایگزین دارائی های ملموس شده اند که با ارزش ترین آن ها،نام تجاری است.نام تجاری به عنوان یک  ادراک مصرف کننده، عنصری است که باید به دقت تعریف ، ایجاد و مدیریت شود تا بتواند در بازار رقابتی امروز جایگاه محکمی داشته باشد.

 

امروزه،نام  تجاری به عنوان یک شخصیت تعبیر می شود.تعبیرنام تجاری به عنوان یک شخصیت، باعث انجام تحقیقات بسیاری بر روی نام های تجاری به عنوان یک علامت نمادین که دارای شخصیت بوده و مورد پذیرش مشتریان می باشند، شده است. در همین زمینه، پرفسور کوین کلر، دانشمند و نظریه‌پرداز برجسته ی حوزه ی مدیریت برند،تحقیق جامعی را انجام داده است که در ادامه به طور مختصر به نتیجه ی این تحقیق می پردازیم.

قبل از شروع ، مايليم كه شما در مورد برند طوري فكر كنيد كه گويي يك فرد  مي باشد. براي تصور بهتر ، گرايش پپسي به صورت فردي جوان ، هيجاني و چاق تفسير ميشود ،درحاليكه گرايشات ويژه ی دكتر پپر به صورت مجزا ، منحصر به فرد و شوخ تشريح مي گردد.

پرفسور کوین کلر، سه گروه محصول ( پوشاك ، ساعت و عطر)را براي تحقيق حاضر انتخاب نمود .زيرا (1) آنها از محصولات رايجي بودند كه در موقعيتهاي اجتماعي استفاده مي شوند و (2) آنها محصولات خاص يك جنسيت  نبودند.

با ويژگي هاي متفاوت در هر گروه محصول  ، از 45 شركت كننده (54% زن ، سن =21) درخواست شد كه نام برندها را برای این سه گروه محصول ، انتخاب نمايند . قبل از ليست نام برندها ، آنها از طريق دستورالعمل زير با اين كار آشنا شدند.:

توجه به سه بعد ويژگي برند : صداقت ،هيجان ، شايستگي

لذا پس از اين مقدمه ، براي سه گروه محصول سه بعد ويژگي به آن ها ارايه شد و از آن ها خواسته شد نام برندهای آشنايي را كه با هريك از ابعاد در گروه هاي محصول پوشاك ، ساعت و عطر درارتباط مي باشند را يادداشت نمايند. اين فرايند دومرحله اي ، تعداد برندها را در سه گروه محصول مشخص نمود. از بين آنها ، مجموعه 30 برند ( براي مثال ، دو برند براي هر بعد ويژگي از بين سه گروه محصول) انتخاب گرديد زيرا 1) آنها براي هر بعد در هر گروه محصول بيش از همه فهرست شده بودند 2) و برندهايي خاص يك جنسيت نبودند  ، بنابراين توسط هر دو گروه مشتريان زن و مرد مورد استفاده قرار مي گرفتند. برخی از این برندها بيش تر از ساير موارد به عنوان برندهاي جذاب و هيجان انگيز پوشاك فهرست شدند ، درحاليكه برندهاي بودند كه از بعد قدرت و استحكام براي محصولات پوشاك بيشتر از همه در فهرست آمده اند .

زمانی که مشتریان می خواهند از بین نام های رقیب ،انتخابی  را انجام دهند،ابعاد مختلفی را از ویژگی های یک برند ارزیابی می کنند.بنابراین،در انتخاب برند نياز به شناخت  نوع محصول/برند و دسترسي به اطلاعات ويژگي برند نقش قابل توجهی را بازی می کند. وقتي مشتريان با ترديد در انتخاب روبرو مي شوند، مايلند به گزينه هايي كه ويژگيهاي برتري دارند  توجه نشان دهند. همانطور كه نياز مشتري به شناخت افزايش مي يابد ، آنها اطلاعات بيشتري را پردازش مي كنند  و در عوض، آنها به تمامي اطلاعات موجود توجه مي كنند.

یکی دیگر از مهمترین نکات کلیدی انتخاب برند ،کیفیت محصول است.كيفيت محصول معمولاَ ميزان ارزش آن است . كيفيت محصول بعد مهمي از تصوير برند است ،زيرا عموماَ مهمترين نقش را در تقدم برند ايفا ميكند  و عامل مهمي براي خريد به شمار مي رود. مطالعات قبلي پيشنهاد مي كنند كه درك مشتري از كيفيت محصول رابط مثبت و قوي با قاعده ی انتخاب برند و قصد خريد دارد. بنابراين كيفيت محصول به عنوان ابزار فرق گذاری استراتژيك به منظور توسعه ی مزاياي رقابتي مورداستفاده قرار مي گيرد ، زيرا سطح زيادي از كاربرد عملياتي را ارايه مي دهد.

همچنین قیمت محصول نیز بر روي قصد خريد مشتری اثر گذار می باشد. مطالعات قبل نشان ميدهد كه هرچه  محصولي  قيمت منطقي تري داشته باشد، قصد خريد بيشتر مي شود.بنابراين ، نيت و قصد خريد از طريق قيمت و ارزش براي ملاحظات پولي برانگيخته مي شوند.

شرایط و مراحل ثبت شرکت در کرج

zz بازدید : 7 شنبه 30 شهريور 1398 نظرات ()

 

با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1388 جهت جداسازی تعدادی از شهرستان‌های تهران و تشکیل یک استان جدید تحت عنوان استان البرز، استان البرز با مرکزیت شهرستان کرج رسماً در سال 1389 تشکیل گردید؛ اما این باعث نمی‌شود که تصور کنیم کرج و یا دیگر شهرستان‌های این استان پیشینه تاریخی ندارند تازه تأسیس هستند. کرج یکی از شهرهای قدمت دار ایران بخصوص در دوران قاجار است. با توجه به موقعیت جغرافیای کرج که استقرار آن بر سر راه ارتباطی پایتخت و تبریز را به وجود آورده بود و آب‌وهوای دلپذیر آن موجب شده بود کرج موردتوجه درباریان قرار بگیرد و از این شهر به‌عنوان یکی از مناطق تفریحی استفاده کنند. نمونه‌هایی از این کاخ‌ها کاخ مروارید و کاخ ناصرالدین‌شاهی شهرستانک هستند. تعداد زیادی از تفرج‌گاه‌ها و کاخ‌های تفریحی در این شهر بنا شد تا خانواده سلطنتی جهت تفریح از آن‌ها استفاده کنند؛ اما استان البرز جهت تشکیل علاوه بر کرج مشتمل بر 5 شهرستان دیگر شد و این 5 شهرستان به شرح ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، اشتهارد و فردیس است؛ اما کرج به سبب نزدیکی به پایتخت و همچنین تازه تأسیسی آن و با توجه به اینکه از تمامی اقشار ایران در این منطقه ساکن گشته‌اند یکی از مناطق موردتوجه مؤسسان شرکت‌ها و کسانی است که می‌خواهید سرمایه‌گذاری آینده‌نگر بکنند. اگر شما هم با توجه به مطالب فوق و یا با پیش‌زمینه قبلی تمایل به سرمایه‌گذاری در کرج دارید مطالب زیر برایتان مفید فایده خواهد بود.

 

ثبت شرکت در کرج نیز مانند دیگر نقاط کشور طی سلسله روابط قانونی و اداری صورت می‌گیرد. اداره ثبت شرکت در تمامی شهرستان‌های استان البرز واقع‌شده و همه تحت نظارت اداره کل استان یعنی اداره ثبت شرکت کرج مشغول فعالیت هستند. شما در هر نقطه از استان که بخواهید شرکتی را ثبت کنید کافی است به اداره ثبت شرکت همان منطقه متصل شده و از آن طریق به ثبت شرکت بپردازید بدیهی است با توجه به سلسله‌مراتب اداری نهایتاً ثبت شرکت شما در اداره ثبت شرکت کرج به ثبت می‌رسد؛ اما جهت سهولت در امر ثبت شرکت هر دسته از شرکت‌های تعریف‌شده در قانون تجارت مراحل و مدارک و همچنین شرایط مخصوص به خود را دارد و شما که قصد ثبت شرکت در هر یک از دسته‌ها را داشته باشید می‌توانید قوانین مربوط به همان دسته را بررسی و سپری کنید. در اینجا ما به بررسی شرایط مدارک و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود می‌پردازیم که از حیث تقاضای ثبت بالاترین آمار را در کشور به خود اختصاص داده است اما در نظر داشته باشید که متخصصان «ثبت شرکت  جهت پاسخ‌دهی به‌تمامی سؤالات شما درزمینهٔ ثبت دیگر شرکت‌ها آماده‌به‌خدمت رسانی هستند.

 

شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج

 

در ابتدای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ابتدا باید از ماهیت این شرکت و تعریف ارائه‌شده آن توسط قانون در عرصه تجارت مطلع شوید. به‌طورکلی شرکت‌هایی که جهت انجام امور تجاری تأسیس‌شده و سرمایه آن توسط اعضا جهت تشکیل سهامی که قابلیت تقسیم شدن ندارد و اختصاص به فرد را پیدا نمی‌کند، تأمین می‌گردد و همچنین محدوده اختیارت و تعهدات هر یک از اعضای شرکت به میزان سهیم بودن وی در تأمین سرمایه بستگی دارد را شرکت با مسئولیت محدود می‌خوانند.

 

در ادامه شما باید در نظر داشته باشید که جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج باید مشمول شرایط شده، مدارک را تهیه و تنظیم کرده و مراحل آن را سپری کنید. هرکدام از این موارد به‌اختصار در ادامه مطلب آورده شده و بررسی می‌گردد.

 

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج

 

1 شرکت با حداقل 2 (که به سن قانونی رسیده باشند) یا بیشتر از 2 نفر برای امور تجاری تشکیل‌شده باشد و هرکدام از شرکا فقط به‌اندازه سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می‌باشند.

 

2 در اسم شرکت می‌بایست کلمات با مسئولیت محدود قید شود در ضمن اسم شرکت نباید تضمین اسم هیچ‌یک از شرکا باشد والا شریکی که نام او در اسم شرکت ذکرشده باشد.

 

3 حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک‌میلیون ریال است.

 

4 حداقل 2 نفر از اعضای شرکت باید در تأمین سرمایه اولیه شرکت دخیل باشند.

 

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج

 

1 کپی کارت ملی و شناسنامه همه افراد (برابر با اصل شده)

 

2 گواهی عدم سوءپیشینه فقط برای اعضاء هیئت‌مدیره

 

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج

 

با مشاورین ثبت شرکت  تماس بگیرید.

ثبت شرکت  وکیلی را به رایگان به نشانی شما اعزام می‌کند تا قراردادی امضا کنید.

مدارک لازم را تکمیل کنید.

ثبت نام در سایت انجام می‌شود.

اطلاعات لازم برای ثبت شرکت تکمیل شده و فرم‌های مربوطه امضا می‌شود.

کارهای اداری مربوطه را وکیل پایه یک ثبت شرکت  انجام می‌دهد.

کار به اتمام رسیده و تحویل داده می‌شود.

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد شما می‌توانید جهت برطرف کردم ابهامات احتمالی و یا اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج با ثبت شرکت  تماس برقرار کنید و خدمات لازم را دریافت نمایید.

 

اما کسانی هم هستند که می‌خواهند به انجام امور دیگر جز تجارت در کرج بپردازند و مجموعه را تشکیل دهند در ادامه مطالبی را برای این دوستان می‌آوریم.

 

شرایط و مراحل ثبت موسسه در کرج

 

در کنار شرکت‌های تجاری در اداره ثبت شرکت کرج مؤسساتی نیز به ثبت می‌رسند که هدف آن‌ها تجارت و امور تجاری نیست و درواقع باهدف دستیابی به اموری چون علمی ادبی خیریه‌ای و ... می‌خواهند به فعالیت بپردازند. کسب منفعت و منافع مادی و مالی در این مؤسسات جز اولویت‌ها نیست و به این دید شروع به فعالیت نمی‌کنند.

 

مؤسسات به دودسته عموماً تقسیم می‌شوند. مؤسسات انتفاعی و مؤسسات غیرانتفاعی. مؤسسات غیرانتفاعی درزمینهٔ های عام‌المنفعه ثبت و راه‌اندازی می‌شوند. مواردی همچون قرض‌الحسنه، خیریه، مؤسسات امداد اجتماعی و. ازاین‌دست مؤسسات می‌باشند. مؤسسین این مؤسسات به‌هیچ‌عنوان منفعتی از این مؤسسات نخواهند برد و تمام تمرکز آن‌ها صرفاً برای مرتفع شدن مشکلات جامعه هدفشان است.

 

اما در ذیل مطلب ثبت موسسه باید به شرایط ثبت آن و مدارک و مراحل آن نیز اشاره نمائیم.

 

شرایط ثبت موسسه در کرج

 

1- موسسه‌هایی که باهدف به دست آوردن سود مالی و تقسیم آن بین اعضای خود یا دیگران تشکیل شود؛ مانند کانون‌های فنی. در این موسسه‌ها، مدارک تحصیلی و تخصص مؤسسان باید با موضوع شرکت منطبق باشد.

 

2- موسسه‌هایی که هدف به دست آوردن پول و تقسیم آن بین اعضای خود را نداشته باشد؛ مانند برخی بنگاه‌های خیریه. این موسسه‌ها نیاز به اجازه‌نامه‌ی نیروی انتظامی محل دارند.

 

مدارک ثبت موسسه در کرج

 

1 تکمیل دو نسخه تقاضانامه‌ی مؤسسات غیرتجاری

 

2 تکمیل دو نسخه اساسنامه‌ی مؤسسات غیرتجاری

 

3 کپی شناسنامه و کارت ملی همه‌ی اعضای هیئت‌مدیره و شرکا

 

4 وکالت‌نامه.

 

مراحل ثبت موسسه در کرج

 

خوشبختانه، اداره‌ی ثبت شرکت‌ها مدتی است که خدمات خود را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهد و برای ثبت شرکت نیاز به مراجعه‌ی حضوری نیست؛ اما برای استفاده از امکانات ثبت اینترنتی شرکت، به توصیه‌ی خود اداره‌ی ثبت شرکت‌ها، بهتر است از مشاوران متخصص و باتجربه استفاده کنید. «ثبت شرکت  در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. شما پس از تهیه‌ی مدارک باید در سایت ثبت نام کرده و سپس به اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت موسسه‌ی خود بپردازید. همچنین پس از پرداخت حق‌الثبت و حق‌الدرج می‌توانید فعالیت رسمی موسسه‌ی خود را آغاز کنید. اما این روند به همین سادگی نیست و پیچیدگی‌های مختلف اداری دارد.

 

اگر درزمینه ثبت موسسه هرگونه سؤال و یا ابهامی برای شما به وجود آمده و یا نیازمند اطلاعات دقیق‌ترید و یا جهت ثبت موسسه کمک می‌خواهند و قصد آن رادارید می‌توانید با ثبت شرکت  تماس گرفته و خدمات لازم را دریافت نمایید.

 

همچنین همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد هر یک از شما دوستان که اطلاعات جامع‌تری درزمینه ثبت شرکت در کرج و یا ثبت دیگر دسته شرکت‌ها لازم داشت می‌تواند با «ثبت شرکت  تماس گرفته و خدمات لازم را در این زمینه نیز دریافت کند

شرایط و مراحل ثبت شرکت در اهواز

zz بازدید : 5 شنبه 30 شهريور 1398 نظرات ()

 

 

اهواز یکی از کلان‌شهرهای مهم در منطقه جنوب غرب کشور و در کرانه خلیج‌فارس است. اهواز مرکز استان خوزستان و هفتمین شهر پرجمعیت ایران است. از حیث تاریخی، اهواز از قدمت بالایی برخوردار است به‌طوری‌که قدمت آن به 2700 سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. همچنین در تاریخ معاصر اهواز حضور چشمگیری داشته و جنگ تحمیلی از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. با توجه به استقرار این شهر در کرانه خلیج‌فارس، یکی از شاخه‌های راه‌آبی صادراتی ایران مربوط به این شهر است. شهرستان‌های دیگر این استان با نام‌های: آبادان، آغاجاری، امیدیه، اندیکا، اندیمشک، ایذه، باغ ملک، باوی، بندر ماهشهر، بهبهان، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامشیر، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر، کارون، گتوند، لالی، مسجد سلیمان، هفتکل، هندیجان و هویزه شناخته می‌شوند. اگر بخواهیم در مورد مهم‌ترین ویژگی استان خوزستان و درواقع اهواز صحبت کنیم، باید بگوییم اولین چاه نفتی ایران و درواقع خاورمیانه در سال 1287 در منطقه مسجدسلیمان خوزستان حفر و نفت آن استخراج گردید. از آن زمان به بعد امور مربوط به نفت استخراج و پالایش آن از مهم‌ترین ویژگی‌های خوزستان به شمار آمد. درنهایت استان خوزستان به‌عنوان مهم‌ترین قطب نفت و گاز کشور به شمار آمد. امروزه اهواز به‌عنوان مرکز استان خوزستان مسئولی تأمین و پخش نفت و گاز در خود استان خوزستان و تمامی مناطق نفت‌خیز دیگر در جنوب و همچنین غرب و شرق است. پالایشگاه آبادان و پتروشیمی بندر امام از مهم‌ترین پالایشگاه‌های این منطقه محسوب شده و نقش عمده‌ای در تأمین نفت و گاز کشور رادارند. درمجموع اهواز یکی از شهرهای صنعتی مهم به شمار می‌رود و برای هرکسی این امکان وجود دارد که به فکر سرمایه‌گذاری در آن افتاده باشد. به همین جهت ما در این بخش مطالب مفیدی را درزمینه سرمایه‌گذاری در اهواز برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

ثبت شرکت در اهواز مانند دیگر نقاط کشور روال اداری مرسوم را دارد. درواقع برای سهولت کار مردم این استان در تمامی شهرستان‌ها بخش‌ها و شهرها اداره ثبت شرکت ایجادشده تا جهت ثبت شرکت خود در منطقه منظوره به آنجا رفته و از این طریق و سلسله‌مراتب اداری در اهواز به‌عنوان مرکز استان خوزستان شرکت خود را ثبت کنند. همچنین از دیگر ترفندهایی که جهت سهولت امر ثبت توسط قانون تجارت اعمال گشته دسته‌بندی حیطه فعالیت شرکت‌ها در 8 دسته است. شما می‌تواند جهت ثبت شرکت در هرکدام از این دسته‌ها در اهواز اقدام کنید و اطلاعات جامع و کاملی را از ثبت شرکت  دریافت نمایید ما مختصراً در این بخش به توضیح کلی شرکت‌هایی می‌پردازیم که در امر ثبت متقاضی بیشتری را در آمار اداره ثبت شرکت کل کشور داشته‌اند.

 

شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اهواز

 

شما جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اهواز ابتدا باید با ماهیت آن آشنا شوید. بدین منظور می‌خواهیم با تعریف کلی که قانون تجارت برای آن در نظر گرفته اشاره‌کنیم.

 

طبق قانون، شرکت‌هایی که باهدف انجام امور تجاری تأسیس‌شده و سرمایه آن توسط اعضا تأمین می‌گردد تا سهام شرکت که غیرقابل تخصیص به اعضا است و به‌طورکلی محاسبه می‌گردد را به وجود آورند. همچنین حیطه مسئولیت افراد در این شرکت‌ها محدود به میزان سهیم بودن آن‌ها در تأمین سرمایه اولیه‌ات و به همان میزان در شرکت و مسئولیت‌های آن متعهد می‌باشند.

 

طبق تعریف ارائه‌شده ممکن است که شما تصمیم به ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اهواز گرفته باشید پس به همین منظور لازم است مشمول شرایطی که برای آن تعریف‌شده باشید و در مرحله بعد مدارک آن را جهت انجام مراحل ثبت تهیه و تنظیم کنید و درنهایت مراحل را سپری کنید.

 

پس ما در ادامه باید سه مورد را به‌طور اختصار شرح دهیم ابتدا شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اهواز سپس مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود و درنهایت مراحل آن. هر سه مورد در جدولی که در ادامه می‌بیند تجمیع گشته تا شما عزیزان در بررسی آن‌ها راحت‌تر باشید.

 

جدول ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اهواز

 

شرایط اولیه

 

1 شرکت با حداقل 2 (که به سن قانونی رسیده باشند) یا بیشتر از 2 نفر برای امور تجاری تشکیل‌شده باشد و هرکدام از شرکا فقط به‌اندازه سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می‌باشند.

 

2 در اسم شرکت می‌بایست کلمات با مسئولیت محدود قید شود در ضمن اسم شرکت نباید تضمین اسم هیچ‌یک از شرکا باشد والا شریکی که نام او در اسم شرکت ذکرشده باشد.

 

3 حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک‌میلیون ریال است.

 

4 حداقل 2 نفر از اعضای شرکت باید در تأمین سرمایه اولیه شرکت دخیل باشند.

 

مدارک لازم

 

1 کپی کارت ملی و شناسنامه همه افراد (برابر با اصل شده)

 

2 گواهی عدم سوءپیشینه فقط برای اعضاء هیئت‌مدیره

 

مراحل اداری

 

1.  با مشاوران ثبت شرکت ویونا تماس بگیرید.

 

2.  یک وکیل به محل کار شما اعزام می‌شود. این مرحله نیازی به پرداخت هزینه ندارد.

 

3.  بین شما و ثبت شرکت  یک قرارداد منعقد می‌گردد.

 

4.  مدارک لازم جهت ثبت شرکت تکمیل می‌شود.

 

5.  در سایت ثبت نام به عمل می‌آید.

 

6.  نام شرکت و امضاداران آن تعیین می‌شوند.

 

7.  امور اداری لازم برای ثبت شرکت انجام می‌پذیرد.

 

8.  کار به پایان می‌رسد و شماره ثبت شرکت به شما تحویل داده می‌شود.

 

با توجه به مواردی که در جدول ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اهواز آمد ممکن است ابهاماتی برای شما ایجاد شده باشد به همین دلیل و حتی به جهت پاسخ‌گویی به دیگر سؤالات شما در هر زمینه‌ای از ثبت شرکت با مسئولیت محدود متخصصان ثبت شرکت  آماده‌به‌خدمت هستند.

 

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در اهواز

 

طبق روندی که در ثبت شرکت با مسئولیت محدود داشتیم در اینجا نیز باید ابتدا به تعریفی از این شرکت می‌پردازیم و سپس در مورد مسائل تخصصی‌تر صحبت می‌کنیم.

 

برای اینکه از ماهیت این شرکت آگاه شوید ما تعریفی که قانون تجارت از آن ارائه داده را برایتان شرح می‌دهیم. طبق این تعریف، شرکت‌هایی که جهت انجام امور تجاری تأسیس گشته‌اند. همان‌طور که از اسم این شرکت برمی‌آید سهام این شرکت قابل‌تقسیم و تخصیص به افراد است اما تمایل اعضا به آن است که سهام آن به‌صورت اختصاصی بین اعضای شرکت فقط پخش شود. پس به همین دلیل جهت تأمین سرمایه تنها خود اعضا دخیل هستند و هیچ عضو خارجی در تأمین سرمایه کمک نمی‌کند.

 

اکنون می‌بایست با شرایط لازم جهت ثبت شرکت که طبق قانون تعریف‌شده و همچنین مدارکی که در روند ثبت به آن‌ها احتیاج دارید و مراحل که باید طی کنید آشنا شوید. به‌اختصار این موارد در جدول زیر بررسی‌شده و شما می‌توانید این مجموعه را در کنار هم بررسی و مطالعه فرمایید.

 

جدول ثبت شرکت سهامی خاص در اهواز

 

شرایط اولیه

 

1 شرکت با حداقل 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس (به سن قانونی رسیده) که یکی بازرس اصلی و یکی بازرس علی البدل می‌باشد تشکیل می‌گردد.

 

2 اعضاء هیئت‌مدیره حداقل از 2 نفر هستند.

 

3 سهامداران می‌بایست زمان تأسیس 35% از کل سرمایه شرکت خود را در حساب شرکت در شرف تأسیس واریز نمایند که در حساب شرکت در شرف تأسیس دریکی از بانک‌های کشور افتتاح نمایند.

 

4 بازرسین شرکت به‌هیچ‌عنوان نباید با هیچ‌یک از اعضاء هیئت‌مدیره نسبت فامیلی داشته باشند.

 

5 در شرکت‌های سهامی خاص اعضاء هیئت‌مدیره می‌بایست حداقل دارای یک سهام باشند.

 

6 حداقل سرمایه لازم جهت ثبت شرکت یک‌میلیون ریال معادل 100 هزار تومان است.

 

مدارک موردنیاز

 

1 کپی کارت ملی و شناسنامه همه سهامداران اعضاء و هیئت‌مدیره (برابر با اصل شده).

 

2 گواهی عدم سوءپیشینه برای اعضاء هیئت‌مدیره و بازرسین.

 

3 گواهی بانکی مبنی بر پرداخت 35% از سرمایه شرکت دریکی از بانک‌های کشور.

 

مراحل اداری

 

1.  با وکلای  تماس می‌گیرید.

 

2.  وکیلی که در این زمینه متخصص است به رایگان اعزام می‌شود.

 

3.  قرارداد امضا می‌شود.

 

4.  مدارک تکمیل می‌گردد.

 

5.  در سایت پذیرش اولیه انجام می‌شود.

 

6.  نام شرکت تعیین می‌گردد.

 

7.  امور اداری مربوط به ثبت شرکت انجام می‌پذیرد.

 

8.  کار به پایان رسیده و تحویل داده می‌شود.

 

همان‌طور که در ذیل اطلاعات ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اهواز اشاره شد لازم است در مورد ثبت شرکت سهامی خاص در اهواز نیز توجه داشته باشید که در هر مرحله که لازم دانستید تا اطلاعات تکمیلی را دریافت کرده و یا ابهامی را برطرف کنید سریعاً با ثبت شرکت  تماس گرفته و از متخصصان ما خدمات لازم را دریافت نمایید.

 

به‌عنوان کلام آخر لازم است اشاره‌کنیم که ثبت شرکت  در تمام زمینه‌های ثبتی اعم از دیگر شرکت‌ها و حتی مؤسسات غیرتجاری آماده خدمت‌رسانی و راهنمایی و ارائه اطلاعات به شماست. کافی است از یکی از راه‌های ارتباطی با آن‌ها تماس برقرار کنید.

ثبت شرکت مسئولیت محدود

zz بازدید : 10 چهارشنبه 27 شهريور 1398 نظرات ()

 

 

 

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود به چه صورت انجام می شود ؟ شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است (م94 ق ت) در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود و همچنین اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکاء باشد و الا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده و در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را در شرکت تضامنی خواهد داشت (م 95 ق ت ).

 

 

 

وجوه افتراق و اشتراک بین شرکت های سهامی خاص و بامسئولیت محدود

1ـ در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل 2 نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران حداقل 3 نفر می باشند .

 

2ـ حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص یک میلیون ریال است .

 

3ـ درشرکت سهامی خاص حداقل 35% سرمایه باید نقدا دریکی از شعب بانکها تودیع و گواهی مربوطه ارائه و 65% درتعهد سهامداران باشد . در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیر عامل شرکت شده و مدیر عامل اقراربه دریافت نماید و ارائه گواهی بانکی دال بر انجام این امر ضرورت ندارد.

 

4ـ انتخاب بازرس اصلی و علی البدل درشرکت سهامی خاص اجباری ولی در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است .

 

5ـ مدت مدیریت در شرکت سهامی خاص حداکثر دو سال می باشد که قابل تمدید است و در شرکت با مسئولیت محدود مدیران شرکت برای مدت نامحدود انتخاب می شوند و همچنین مخیر خواهند بود که مدتی برای مدیران در اساسنامه شرکت مقرر دارند .

 

6ـ انتخاب روزنامه کثیر الانتشار درشرکت سهامی خاص برای درج آگهی های دعوت شرکت درسهامی خاص الزامی و در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است .

 

7ـ شرایط احراز حدنصاب درمجامع عمومی درشرکت سهامی خاص سهل تر ودر شرکت در مسئولیت محدود با توجه به نوع شرکت مشکل تر می باشد .

 

8ـ مجامع عمومی درشرکت سهامی خاص توسط هیئت رئیسه ای مرکب از یک نفر رئیس و دو نفر ناظر و یک نفر منشی که از بین سهامداران انتخاب می شوند اداره می گردد .در شرکت با مسئولیت محدود مجامع عمومی شرکت توسط هیئت نظاردرصورتی خواهند بود که تعداد شرکا ء آن از 12نفر بیشتر باشد .

 

9ـ در شرکت سهامی خاص و بامسئولیت محدود شرکت در افزایش سرمایه اختیاری است.

 

10ـ سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود و شرکاء فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات می باشند .

 

11ـ مدیران در شرکت سهامی خاص الزاما بایستی سهامدار بوده یا تعداد سهام وثیقه مقرر در اساسنامه را تهیه وبه صندوق شرکت بسپارند . مدیران در شرکت با مسئولیت محدود بصورت موظف یا غیر موظف که از بین شرکاء یا از خارج انتخاب می شوند انجام وظیفه خواهند نمود .

 

12ـ تقسیم سود در شرکت سهامی خاص به نسبت تعداد سهام و در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه شرکاء تقسیم خواهد شد و در شرکت با مسئولیت محدود می توانند در اساسنامه ترتیب دیگری برای تقسیم سود مقرر دارند .

 

13ـ حق رای در شرکت سهامی خاص به تعداد سهام در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه خواهد بود .

 

14ـ تقویم سهم الشرکه غیر نقدی در شرکت با مسئولیت محدود توسط شرکاء صورت می گیرد شرکاء دراین خصوص دارای مسئولیت می باشند .

 

تقویم آورده غیر نقدی در شرکت سهامی خاص با کارشناسان رسمی دادگستری خواهد بود

تعداد صفحات : 10

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 94
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 250
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 492
  • بازدید ماه : 1,457
  • بازدید سال : 21,453
  • بازدید کلی : 85,845